دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مبلغان

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی، گفت: طلاب باید درمنابر به ذکر مطالب قطعی اکتفا کرده و از ذکر خاطرات، خواب ها و مکاشفه های بدون سند و فضایل بزرگانی که قابل اثبات نیست، دوری کنند.

 حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی، در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهارداشت: اکثر طلاب با نیت قرب الهی به تبلیغ می روند؛ آنها باید وظیفه خود را به خوبی انجام داده و به خدا توکل کنند که هدایت نهایی بدست خداوند است،نکند برخی از طلاب این نیت را داشته باشند که مثلا در مجلسی چند هزار نفری خودی نشان دهند و به جای معارف الهی خود را تبلیغ کنند.

وی تربیت روحیه عبودیت و بندگی،تربیت روحیه ولایت پذیری ،تحکیم بنیان خانواده ،تقویت روحیه خدمت گذاری و تقویت روحیه ایثار و شهادت طلبی را مهمترین محورهای تبلیغی مبلغان ذکر و اظهار داشت: باید این شیوه‌های درست تربیت دینی استخراج و برای مردم به طور مکرر بیان شود.

حجت الاسلام شیدایی با یادآوری این مطلب که طلاب باید درمنابر به ذکر مطالب قطعی اکتفا کرده و از ذکر خاطرات، خواب ها و مکاشفه های بدون سند و فضایل بزرگانی که قابل اثبات نیست دوری کنند افزود: روحانیون  و مبلغان باید با بهره گیری بیشتر از روش های نوین تبلیغ، جوانان و نوجوانان را به مساجد و محیط های مذهبی جذب کرده و آن گاه آموزه های اسلامی و الهی را با گفتار و رفتار درست در بین آن ها ترویج دهند.

وی بیان داشت: آنچه از این تبلیغ ها در ذهن مردم بیاد می ماند رفتار و برخورد طلبه و مبلغ با مردم می باشد لذا  بهتر است مبلغ بعد از سخنرانی و موعظه با جوانان بنشیند و ساعتی را با آنها گفتگو کند

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اصل تبلیغ و تاثیرگذاری درجلسات دوستانه اتفاق می افتد مطرح کرد:بهترین مکان برای تبلیغ مسجد است چرا که مخاطب داوطلبانه به این مکان آمده  و به شنیدن مباحث اسلامی علاقه شدید دارد.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای ترویج و تبیین بیش از پیش آموزه های اسلامی در بین اقشار مختلف مردم استفاده کنند، افزود: فن بیان با زبانی ساده، شناسایی مخاطبان، آشنا به علوم و فنون روز و مردمی بودن بخشی از شرایط اساسی مبلغان دینی است.

 حجت الاسلام شیدایی، پاسخگویی به شبهات را یکی از وظایف مهم مبلغان دینی برشمرد و تصریح کرد: یک مبلغ دینی باید با بصیرت و هوشیاری شبهات ایجاد شده از سوی دشمن را شناخته و پاسخگوی آن باشد.

وی تصریح کرد:یک مبلغ دینی باید با بصیرت و هوشیاری شبهات ایجاد شده از سوی دشمن را شناخته و پاسخگوی آن باشد لذا با فعالیت روحانیون و مشارکت سایر دستگاه ها و بخش های فرهنگی و مذهبی، از تمامی لحظه های این ماه برای ارتقای بعدی معنوی مردم بهره گیری شود.

این پژوهشگر دینی، نشر و توسعه تفکر ولایت مداری و ترویج و تبیین این موضوع برای نسل های جدید را یکی دیگر از رسالت های مهم روحانیان مبلغ در ایام ماه رمضان برشمرد و اضافه کرد: اصل ولایت فقیه روشن ترین مفهوم را دارد اما برای ترویج و تبیین آن در جامعه باید تلاش بیشتری از سوی مبلغان صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha