یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ویژه برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام مشرف اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان دو ویژه برنامه از سوی مرکز قرآن و حدیث برگزار می شود، نخست، برگزاری دوره های آموزشی ویژه نوجوانانی است که در مراسم ترتیل  خوانی نوجوانان حرم مطهر شرکت می کنند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله عليها افزود: علاقه مندانی که در این دوره نام نویسی کنند، ضمن حضور در آیین ترتیل خوانی نوجوانان، در دوره  های آموزشی قرآن نیز شرکت می  کنند تا بهره بیشتری در این عرصه ببرند.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «عطر یس» در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه دیگر، حفظ سوره مبارکه یاسین همراه با ترجمه و مفاهیم این سوره است؛ این برنامه امسال برای نخستین سال برگزار می شود.

حجت الاسلام مشرف با اشاره به امکان حضور عموم علاقه مندان برای انس با قرآن در این برنامه گفت: این برنامه شب ها ساعت 11 در شبستان نجمه خاتون عليها السلام حرم مطهر برگزار می گردد. مدت این برنامه نیم ساعت است و تمامی علاقه مندان به حفظ این سوره مبارکه از قرآن کریم  می توانند در این برنامه شرکت کنند.

وی درباره این مراسم گفت: در این طرح، برای همه افرادی که در این ساعت در مراسم حضور دارند، چند سطر از آیات سوره مبارکه یاسین پخش می شود و در ادامه یکی از اساتید مفاهیم این آیات مطرح و روش حفظ آیات نیز به افراد آموزش داده می شود.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله عليها افزود: بر اساس این روش، 50 درصد کار حفظ آیات در همان جلسه انجام می شود و در ادامه با جمع خوانی، حفظ تثبیت می شود. علاقه مندان برای موفقیت به حفظ این سوره و مفاهیم آن، لازم است به صورت مستمر در جلسات شرکت کنند.

وی با اشاره به اعطای گواهی از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله عليها به شرکت کنندگان در این طرح گفت: کسانی که در این جلسات حضور داشته و بتوانند سوره را حفظ کنند با قبولی در آزمون پایانی گواهی این مرکز را دریافت می کنند. خاطرنشان می شود از نفرات برتر این طرح تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha