سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تقوی - شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

حوزه/ روحانیت با تربیت جوانان عاشق اهل بیت(ع)، در بیرون از مرزهای ایران اسلامی مجموعه ای عاشورایی همچون حزب الله لبنان را خلق کرد که توانست اسرائیل را به زانو در آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، امروز 25 خردادماه، در گردهمایی ائمه جماعات و مبلغین استان تهران، در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در سال 1342از صحن مدرسه فیضه آغاز و شهدای 15خرداد از اولین لبیک گویان آن بودند تصریح کرد: روحانیت در طول انقلاب ، بیانات و اهداف امام (ره) را برای مردم روشن کرد و در همه صحنه های انقلاب جلودار حرکت های مردمی بوده است.

وی، به تلاش های روحانیت در صحنه های بین المللی اشاره و افزود: امروز به برکت مجاهدت روحانیت انقلاب اسلامی توانسته است تا عمق مرزهای عراق، سوریه و جنوب لبنان نفوذ کند و این جز با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حمایت های علما و روحانیت امکان پذیر نبود .

*حزب الله لبنان؛ تربیت یافته مکتب روحانیت

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه کشور، گفت: روحانیت با تربیت جوانان عاشق در مرزهای اسلامی مجموعه ای عاشورایی همچون حزب الله لبنان را خلق کرد که توانست اسرائیل را به زانو در آورده و مشکلات روحی و روانی برای نظامیان آن ایجاد کند، این رژیم غاصب قصد داشت در جنگ 33روزه پرونده حزب الله  را جمع کند، اما امروز شاهد هستیم که حزب الله نیروی موثر منطقه است که حتی تکفیری های داعش نیز نتوانسته اند قدرت آنان را زیر سئوال ببرند و شاهد این مدعا پیروزی های مکرر حزب الله در ارتفاعات مرزهای سوریه است.

وی به شکل گیری روحانیت قبل از انقلاب و بعد از آن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مردم در تمام مراحل به این قشر عظیم جامعه اعتماد و  اطمینان داشتند، افزود: امروز در انتخابات نیز وقتی جامعه روحانیت اطلاعیه صادر می کند، مردم به دلیل اعتمادی که به شخصیت های روحانی دارند به آن اطلاعیه پاسخ مثبت می دهند.

*حمایت تمام قد روحانیت از نظام

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، به نقش روحانیت در حمایت از امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره و  افزود: روحانیت در تمام صحنه های انقلاب همیشه حامی حضرت امام(ره) و بعد از آن رهبر معظم انقلاب بودند و این نیروی عظیم انقلاب به برکت مجاهدت روحانیت بزرگوار است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه کشور، حضور روحانیت را از نیازهای اساسی و ضروری برای جامعه قلمداد کرد و یادآور شد : من با 840ائمه جمعه در سراسر کشور ارتباط دارم و بارها از آنان شنیده ام که تبلیغ روحانیون در شهرستان ها از نیازهای اساسی و ضروری انقلاب می باشد.

*بصیرت روحانیت

وی، در ادامه به فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود : این فتنه انتخاباتی نبود، بلکه دست هایی می خواستند سفره نظام را جمع کنند که با درایت رهبر فرزانه انقلاب و روحانیت، چراغ این فتنه خاموش شد، البته روحانیت باید دشمن انقلاب را که در واقع همان آمریکا است به مردم بشناسانند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی در پایان طلاب و روحانیان را حامی و پشتبان ولی فقیه دانست و یادآور شد: ما باید در کنار ولی فقیه باشیم تا بتوانیم از انقلاب و آرمان های آن دفاع کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha