شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
شبیری

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی اهتمام به توسعه دانشگاه های تک جنسیتی را امری لازم دانست و تاکید کردند: هرگز نباید از تلاش برای ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی فروگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار مدیرکل نظارت و ارزیابی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور طی سخنانی، اهتمام به توسعه دانشگاه های تک جنسیتی را امری لازم دانست و تاکید کردند: هرگز نباید از تلاش برای ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی فروگذار کرد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که باید همیشه در مسیر تصمیم‌گیری‌ها قرآن و حدیث محور اصلی باشد، گفتند: دانش‌پژوهان دانشگاهی و حوزوی که در راه احیای این دو منبع دینی تلاش می‌کنند در محضر خدا اجر بزرگی دارند.

 ایشان افزودند: تلاش شما در ترویج سبک دانشگاه تک جنسیتی یک امر پسندیده و مناسب با زمان است و برای توسعه این فعالیت‌ها نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

معظم له ادامه دادند: دختران دانشجوی امروز،  مادران فردای جامعه هستند و این سبک آموزش در محیطی پاک به تضمین آینده جامعه اسلامی کمک خوبی خواهد کرد.

این مرجع تقلید در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت علم آموزی برای زنان و مردان مسلمان تأکید کردند: باید زمینه های و بسترهای لازم در این خصوص فراهم شود.

استاد حوزه علمیه قم  ضمن تقدیر از تلاش های شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ورود خیرین به حوزه علم این اقدام را بسیار پسندیده و مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) دانسته و بر تداوم این مسیر تأکید کردند.

 حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در ادامه با اشاره به این‌که از قرآن و روایات که نسبت به ماه مبارک رمضان به ما رسیده است نشان از این است که این ماه از افضل ماه‌های سال است، گفتند: انسان باید تلاش کند تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده کند.

معظم له ادادمه دادند: عبادت در این ماه برابر با چندین سال عبادت در ماه‌های دیگر است، چنانکه نقل‌شده قرائت هر آیه قرآن ثواب ختم قرآن را دارد.

استادخارج فقه حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این‌که انسان تا می‌تواند در این ماه باید به عبادت بپردازد و وجودش را به نور عبادت روشن کند، عنوان کردند: تبلیغ و ترویج این امر در بین جوانان دانشجو بر عهده مدیران دانشگاه‌ها است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha