شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسقف ها

حوزه/ یک رسانه کاتولیک از گردهمایی عجیب برخی از اسقف ها در حمایت از طلاق و هم جنس بازی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وب سایت کلیسا اسپرسو نوشت: هم زمان با گردهمایی شورا و دبیر خانه اجلاس اسقف ها درباره خانواده که به همراه پاپ اجلاس آینده را برنامه ریزی می کردند، در همان نزدیکی ها در دانشگاه پاپی گرگوریان اسقف های آلمان، فرانسه و سویس در مورد طلاق و همجنس بازی گفت و گو می کردند.

آن ها به همراه حدود 50 اسقف، تئولوگ و کارشناس از این سه کشور به همراه کاردینال کاسپر و کاردینال مارکس در پشت درب های بسته درباره این که چگونه طرح اصلاح طلبانه خود به خصوص دو نکته طلاق و همجنس بازی را در اجلاس خانواده به تصویب برسانند، گفت و گو کردند.

جاه طلبی آن ها در این است که می خواهند این بار نیز همانند شورای واتیکان دوم، جناح پیروز برای نوآوری کلیسای جهانی باشند. در پایان گردهمایی گرگوریان، اسقف های آلمان بیانیه ای را منتشر کردند که در آن اعلام کردند درباره جنسیت به عنوان زبان عشق و موهبت گران بهای الهی گفت و گو کردند.

این بیانیه نشان می دهد که در این گردهمایی در مورد موضوع الهیات سنتی و علم مردم شناسی معاصر صحبت شد. اما نکته جالب تر از بیانیه، گزارش موثق روزنامه لارپوبلیکا است، تنها روزنامه ای که مجوز شرکت در  گردهمایی را داشت و اتفاقا به گفته خود پاپ، تنها روزنامه ای است که او می خواند.

 اسقف های آلمان پیشرفته ترین گروه در خط مقدم جبهه اصلاح طلب هستند. آن ها در آخرین نظرات رسمی خود در اواخر ماه مه، در پاسخ به دفترچه سئوالاتی که واتیکان برای همه اسقف های جهان ارسال کرده بود، اظهار داشتند از قبل آنچه را که رسالت کلیسا ممنوع کرده و اجلاس اسقف ها درباره خانواده هنوز در مورد آن بحث می کند را به طور گسترده اجرا می کند. یعنی شرکت دادن مطلقه های ازدواج کرده در مراسم عشاء ربانی، پذیرفتن ازدواج دوم.

اسقف های آلمان برای پذیرش طلاق و همجنس بازی مبارزه می کنند اما 6 نفر از آنها از این جبهه خارج شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha