سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت الله  استادی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مردم نباید حس کنند که ائمه جمعه نیز فقط از جانب یک گروه سیاسی و یک طیف سیاسی سخن می گویند، تکلیف ائمه جماعات و جمعه این است که معیارهای رهبری را بیان کنند و از بیان مصادیق جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله استادی عصر امروز در جمع ائمه جماعات استان قم در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: افراد متدین و مذهبی به خصوص مبلغین و حوزویان باید مراقب بسیاری از اعمال و رفتار خود باشند؛ زیرا همیشه در معرض آسیب و حملات شیطان هستند.

وی افزود: در احادیث ما سفارش بسیاری نسبت به این قشر شده است، به ویژه این حدیث که اگر کسی پیکره عملش نیک باشد، ولی ذات او بد باشد از بدترین امت است، باعث می شود که توجه بسیاری به ذات و مرام و عمل خود داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اخلاص رموز اصلی توفیقات همه بندگان صالح خدا و طلاب و حوزویان و مراجع عظام است؛ اگر امروز کسی به مرتبه ای می رسد و الگویی خالص در مسیر طریقت و شریعت می شود از جایگاه اخلاص به این مرتبه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و ائمه جماعت نباید به احترامات و شانی که برخی از افراد برای آنها قایل هستند دلخوش شوند؛ نباید انتخاب تبلیغی ما صرفا شان و احترامی باشد که برای ما مبلغان در یک محفل قائل می شوند؛ اگر در یک محل چنین احترامی نیز برای ما قائل نشوند، ولی ضرورت بر حضور بود باید در این مکان حاضر و کار تبلیغی کنیم.

آیت الله استادی اظهارکرد: شیطان مراقب است و همیشه از این فضاها برای رخنه در میان مبلغان و طلاب استفاده می کند؛ شیوه کار شیطان برای هر قشر و صنفی متفاوت است و در میان طلاب نیز چنین شیوه هایی به کار می برد تا آنها را  از مسیر مخلصانه خارج کند.

وی افزود: یکی از مهمترین عبادات در اسلام نماز جماعت است؛ نماز جماعت از بزرگترین مواهب خداوند برای ارتقای رتبه و درجه مومنین  می باشد؛ به همین خاطر شیطان نقشه های ویژه ای برای گمراه کردن مردم به خصوص ائمه جماعات دارد که البته شکل این فریب ها و وسوسه های شیطان با هم متفاوت است.

مراقب رخنه های شیطان باشیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: باید در عرصه تبلیغ و فعالیت طلبگی مراقب رخنه های شیطان باشیم؛ باید بدانیم که لباس جایگاه کسی را نزد خدا تغییر نمی دهد؛ خداوند متعال کسی را به حسب لباسش پاداش نمی دهد، بلکه فقط اعمال انسان است که باعث رشد و ترقی انسان می شود به همین جهت اگر ائمه جماعات در مساجد جوانانی را دیدند که ظاهر نامناسبی داشتند را نباید از مسجد فراری دهند، زیرا آنها گرایش مثبت دارند و به همین جهت باید آنها را تشویق و ترغیب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طلاب نباید در مساجد به دنبال یک مسجد حاضرو آماده باشند؛ طلاب باید همه کارهای مسجد را به عهده بگیرند و به نوعی رفتار کنند که گویی مسجد محل کار آنها است؛ امروزه طلابی داریم که بیش از 14 سال در مساجد کار می کنند؛ زیرا آنها امامت جماعت را کار خود می دانند نه یک وظیفه ای که صرفا به عهده گرفته اند.

خط مشی اصلی را مقام معظم رهبری و مراجع عظام تعیین می کنند

آیت الله استادی اظهارکرد: یکی از مسایل بسیار مهمی که طلاب باید در محافل مذهبی به دنبال آن باشند پرهیز از هر نوع سیاسی کاری است؛ باید یک اصل مهم را سرلوحه کار خود در امور سیاسی قرار دهیم و آن این است که در کشور ما خط مشی اصلی را مقام معظم رهبری و مراجع عظام تعیین می کنند و این بزرگان هم همیشه به کلیات اشاره کرده اند و اگر مبلغی بیاید و خود مصادیق کلام رهبری را با زبان نه چندان درست بیان کند، علاوه بر اینکه ممکن است تشخیص او درست نباشد و مردم را گمراه کند، گناهانی نیز بر کار او مترتب باشد.

وی افزود: طلاب وظیفه دارند آن مطلبی که رهبری بیان می کنند بیان کنند اگر مردم حس کنند که آنها فقط از جانب یک حزب خاص سخن می گویند از منبر آنها استقبال نمی کنند؛ یکی از مسایلی که در نمازهای جمعه نیز وجود دارد همین مطلب است که مردم نباید حس کنند که ائمه جمعه نیز فقط از جانب یک گروه سیاسی و یک طیف سیاسی سخن می گویند، زیرا تاثیربسیار زیادی در توجه مردم به حضور در مساجد دارد؛ تکلیف ائمه جماعات و جمعه این است که معیارهای رهبری را بیان کنند و از بیان مصادیق جدا خودداری کنند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha