دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دعا باید با قاطعیت باشد گفت: این قاطعیت ما نه موجب هراس خدا شده و نه چیزی از مقام خدا کم می کند، بلکه خدا می پسندند که در هنگام دعا با قاطعیت اجابت سخن بگوییم و بر خواسته خود اصرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم گفت: انسان در هنگام دعا کردن باید عزم خود را جزم کرده و با قاطعیت از خدا بخواهد.

وی افزود: این قاطعیت ما نه موجب هراس خدا شده و نه چیزی از مقام خدا کم می کند، بلکه خدا می پسندند که در هنگام  دعا با قاطعیت اجابت سخن بگوییم و بر خواسته خود اصرار کنیم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: انسان در هر مرتبه که از خدا چیزی می خواهد، باید آن را تکرار کند و بر اساس روایات، حداقل سه مرتبه آن را تکرار کند. در سیره نبی مکرم اسلام(ص) آمده که ایشان وقتی خواسته ای از خدا داشتند، آن را سه مرتبه مطرح عنوان می کردند.

وی با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) سه مرتبه دعاهای خود را مطرح می کردند،  گفت: از دیگر بایدهای دعا کردن، زیاد و بسیار خواستن است. زمانی که انسان از خدا چیزی می خواهد، باید بهترین آن را بخواهد.

حجت الاسلام مؤمنی به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایت، خدا برکت می  دهد به کسی که زیاد دعا کند.

وی گفت: برخی نسبت به بی توجهی خدا به آنها و برآورده نشدن حاجاتشان گلایه مند هستند، غافل از این که خداوند به برکت این دعا، در عرصه های مختلف  دست بنده را می گیرد و در پستی و بلند ها دستگیر بندگانش است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دستی که در پیشگاه خداوند برای دعا بلند شود، بی پاسخ نمی ماند، تصریح کرد: خداوند به برکت دعاها، نعمت ها را به افراد می دهد و بلایا را از او دور می کند.

وی ادامه داد: از دیگر آداب دعا کردن این است که دیگران را بر حاجات خود مقدم بداریم. بر اساس روایتی از امام رضا علیه السلام، کسی که برای حاجات دیگران دعا کند، خداوند ملائکی را می گمارد تا برای او دعا کنند.

حجت الاسلام مؤمنی افزود: بر اساس روایت امام معصوم(ع)، دعایی که برای دیگران است، به اجابت نزدیک تر است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha