جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجاب ریحانه النبی

حوزه/ مسئول طرح ملی حجاب مدارس کشور از شرکت حدود 30 هزار دانش آموز سراسر کشور در طرح ملی خوش حجابی(چادر) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام یحیی میرفتحی زاده، در مراسم ویژه چادر گذاری دختران دانش آموز پایه ششم، اظهارداشت: مرکز حجاب ریحانة النبی(س) امسال برای هفتمین سال متوالی با تلاش و پشتکار توانست در راستای رفع دغدغه های رهبر معظم و مکتب اسلام گام های سازنده و موثری در اجرای برنامه های کاربردی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی حجاب در ارومیه عملیاتی سازد.

وی با اشاره به لزوم حفظ ارزش های دینی در راستای صیانت از گوهر پوشش و حجاب، در جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: ما در هر زمینه و رشته ای مربی و راهنما داشتیم جز در عرصه مهم حجاب و عفاف که مرکز تحقیقاتی ریحانة النبی(س) با پشتیبانی و بهره گیری از مربیان توانمند در زمینه حجاب توانست خلاء موجود در این زمینه را در مدارس تحت پوشش مرتفع کند.

وی با اشاره به آمار دانش آموزان تحت آموزش حجاب ریحانة النبی(س)، تصریح کرد: 25 تا 30 هزار دانش آموز در سطح کشور و 3 هزار دانش آموز در ارومیه تحت پوشش طرح حجاب ریحانة النبی(س) قرار دارند.

مسئول طرح ملی حجاب مدارس کشور بیان داشت: امروزه مراسم چادر گذاری با توجه به فرهنگ سازی و تبلیغات مطلوبی که صورت گرفته، در دانشگاه ها مورد استقبال قرار گرفته و اجرایی می شود.

وی، اهتمام مسئولین نسبت به حفظ ارزش ها و آرمان های اسلامی را بسترساز تقویت باورهای دینی در جامعه و میان جوانان دانست و افزود: امروز مرکز ریحانة النبی(س) به عنوان بِرند و نماد ترویج حجاب و پوشش اسلامی در میان جوانان شناخته شده است؛ بنابراین با قدرت و قوت باید در مسیر کم رنگ کردن مدل ها و فرهنگ غربی که هیچ همخوانی و سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد، حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha