جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: روز قدس امسال با توجه به تحرکات و جنایات وحشیانه داعش تکفیری ها، روز اعلام برائت از صهیونیست ها و تکفیری ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این که روز جهانی قدس روز اسلام است، ابراز داشت: این فرمایش حکیمانه امام(ره) این نکته را به ما گوشزد می کند که این روز اختصاص به ملت خاصی ندارد بلکه در سال هایی که از نامگذاری روز جهانی قدس می گذرد، حتی غیرمسلمانان هم تمایل به این روز دارند و انگار این روز به روز مستضعفان تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیتی که جهان و منطقه با آن مواجه می باشد، ضرورت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس از دو جهت برای ما حیاتی و تعیین کننده است؛ اول اینکه با حضور در راهپیمایی اتحاد ملت اسلام را نشان دهیم و دوم هم این که امت اسلامی بیزاری خودشان را از همه مشرکان و دشمنان اسلام مخصوصا گروه های انحرافی و سلفی و تکفیری نشان می دهد تا برای دنیا ثابت شود که گروه های انحرافی از ما مسلمانان نیستند.

این استاد حوزه همچنین در مورد داعش و دیگر گروه های تکفیری گفت: اینها نه در جامعه اهل سنت جایگاهی دارند نه در بین شیعیان، بلکه کسانی هستند که خودشان را به اسلام آویزان کرده اند و برای بدنام کردن اسلام هر روز جنایات جدیدی را رقم می زنند.

وی شکل گیری داعش را با هدف ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل دانست و افزود: نیروی عظیم مسلمانان باید صرف مبارزه با صهیونیست ها شود ولی متاسفانه سرمایه و جان و نوامیس آن ها به خاطر فعالیت گروه های تکفیری در خطر است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی اظهار داشت: ما باید با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس هم اتحاد و یکپارچگی امت اسلام را به دنیا نشان دهیم و هم نفی آلودگی از دامن اسلام را.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس برای ملت ایران ویژگی خاصی دارد، گفت: دشمنان ما بدانند که مردم ما با همه مشکلات و سختی ها و فشارهای ظالمانه ای که از راه تحریم و غیرتحریم وارد می شود، بر سر ارزش های برآمده از اسلام پافشاری می کنند و پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده و با تمام وجود از انقلاب اسلامی حمایت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha