جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
راهپیمایی روز قدس

آمریکا با دبه کردن‌ها آبروی نداشته خود را می‌برد و باید بداند اگر در مذاکرات هسته‌ای پیروز شویم یا نشویم، می‌گوییم "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود".

خبرگزاری «حوزه»/ برگزاری راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در این جمعه و حضور خیره کننده آحاد ملت بصیر ایران با وجود گرمای کم سابقه هوا، باعث شد که همه ائمه جمعه ضمن تجلیل از این حرکت بزرگ ، به تشریح پیام های اصلی این حضور پرصلابت در خطبه های این هفته نماز جمعه بپردازند.

همچنین گذر مدت زمان مذاکرات هسته ای از وقت اضافه خود و رسیدن به دقایق حساس ، باعث شد که این موضوع نیز در کانون توجه آنان قرار گیرد و نکات مهمی را در این باره بیان کنند.

اشاره به دیگر ایام مناسبتی همچون 21 دی ماه، روز ملی عفاف و حجاب و نیز تاکید بر اقتصاد مقاومتی و برنامه هایی برای رشد جمعیتی کشور از دیگر محورهای مهم مطروحه در خطبه های این هفته نماز جمعه سراسر کشور بود.

*رستاخیز استکبارستیزی و مقابله با صهیونیسم

آیت الله مجتهد شبستری طی سخنانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر این که روز جهانی قدس، روز رستاخیز استکبارستیزی مسلمانان جهان در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی است، اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین در حقیقت نمایش اقتدار امت اسلامی است.

*داعشی‌ها خواهر یا برادر تنی اسرائیل هستند

وی همچنین با اشاره به پیدایش گروهک تکفیری‌ داعش افزود: این گروه خواهر یا برادر تنی اسرائیل هستند و داعشی‌ها راجع به اسرائیل هیچگونه موضعی ندارند و بلکه گفته می‌شود داعشی‌ها روز قدس را تحریم کرده‌اند.

*مراقب عهد شکنی و حیله طرف آمریکایی باشیم

امام جمعه ایلام نیز با اشاره به این که خوش‌بینی زودهنگام برخی از رسانه‌های داخلی از توافق هسته‌ای ساده‌لوحی است، تصریح کرد: آمریکا در آخرین مرحله مذاکرات با عهدشکنی و بد قولی مذاکرات را به بن‌بست رسانید و در صدد تحمیل خواسته‌های ظالمانه خود است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در لحظات پایانی و حساس مراقب ترفندهای آمریکا و کشورهای اروپایی باشند‌. آمریکا و متحدان غربی‌اش در ساعات پایانی مذاکرات تلاش می‌کنند خواسته‌های ظالمانه خود را با حفظ ساختار تحریم‌ها در قالب یک توافق بد بر ما تحمیل کنند در حالی که مهم‌ترین نکته مورد تایید رهبر فرزانه انقلاب لغو تمام تحریم‌های ظالمانه است.

*آمریکایی ها در دقایق آخر، دبه درآورده اند

آیت‌الله سید احمد خاتمی نیز در جمع نمازگزاران و راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس در پایتخت با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای در وین دبّه درآورده‌اند، گفت: راهپیمایی باشکوه امروز مردم ایران بار دیگر این پیام را به دنیا و گروه 1+5 داد که شما با یک ملت یکپارچه و متحد و همیشه در صحنه مواجهید، کسانی که از آرمان‌های به حق‌شان عقب‌نشینی نخواهند کرد.

*توافق خوب آری، توافق بد هرگز

وی خاطرنشان کرد: ایران تنها یک پیام در مذاکرات هسته‌ای دارد، پیامی که مقام معظم رهبری دارند و مسئولان سه قوه بر آن تأکید دارند و آن این است که «توافق خوب آری، توافق بد هرگز»، این وحدت ستودنی است و مذاکره‌کنندگان عزیز ما که روزهای سختی را در جبهه جنگ سیاسی می‌گذرانند، آنان هم همین هدف را دنبال می‌کنند.

*کارشکنی اسرائیلی ها در مذاکرات هسته ای

خطیب جمعه اصفهان نیز با بیان اینکه مشورت با اسرائیل در کارشکنی مذاکرات ایران آن را به تأخیر انداخته و دشمن قصد دوقطبی کردن ایران را دارد، تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به دنبال یک توافق عزتمدار و سربلند برای ایران است.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد، با بیان اینکه اسرائیل از هیچ کاری برای کارشکنی بین مسلمانان دریغ نمی‌کند، اظهار کرد: وضعیت کشورهای اسلامی همچون یمن، سوریه و سایر کشورهای اسلامی گواه بر این است که کشور اسرائیل همواره از مسلمانان ترس و واهمه دارد و به دنبال کارشکنی و تفرقه بین مسلمانان است.

*پیام راهپیمایی امروز، حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای

امام جمعه خرم‌آباد، پیام روز قدس امسال را حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دانست و افزود: مذاکرات چه به توافق منجر بشود یا نشود باعث اقتدار و سربلندی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: پیام دیگر راهپیمایی روز جهانی قدس به آل‌سعود خائن است که همچنان حملات و تجاوزات وحشیانه خود را به یمن ادامه می‌دهد و یقینا آل‌سعود اشتباه بزرگی مرتکب شده که فقط ضرر آن به اسلام است.

*یک روز ماندگار در دفاع از انقلاب و ولایت

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه 23 تیرماه سال 78 یکی از روزهای تاریخی و همبستگی ملی برای دفاع از ارکان نظام و رهبری است که در تاریخ انقلاب از روزهای برجسته است، اضافه کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) دشمنان با برنامهریزی 10 سال این برنامه را در سال 78 اجرا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین با بیان اینکه در این روز مردم به خیابانها آمده و توطئههای دشمنان را در یک روز خنثی کردند، گفت: این هنر مردم است که به موقع در صحنه دفاع از نظام اسلامی حضور یافتند.

*اهمیت و تاثیرگذاری روز قدس

امام جمعه کرمانشاه، روز قدس را از بمب اتم برای مستکبران خطرناک‌تر توصیف کرد و افزود: امام راحل از سال 42 بیان فرمودند که اسرائیل خطرناک است و مقام معظم رهبری نیز با توجه به این نگاه عمیق امام(ره) فرمودند نباید نظرات و محکمات امام خمینی(ره) تحریف شود.

آیت الله علما ، تکفیری‌ها، داعش، القاعده، النصره و... را زاییده اسرائیل و آمریکا بیان کرد و ادامه داد: امروز کشورهای اسلامی امنیت و آرامش ندارند و امام(ره) از 50 سال پیش این موضوع را می‌دانستند که اسرائیل و آمریکا چه ماهیتی دارند.

*از اهمیت عفاف و حجاب در جامعه غافل نشویم

خطیب جمعه قم به 21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در این روز رضاشاه قیام مردم مشهد را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشاند؛ حقیقت آن است که حجاب و عفاف چون ارتباط مستقیم با دیانت و امنیت جامعه دارد، نباید جزو مسائل دست چندم نظام اسلامی باشد.

*چرا فقط ناجا به وظیفه خود عمل می کند؟!

وی ادامه داد: طرح عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به 26 دستگاه اجرایی سپرده شده ولی فقط نیروی انتظامی است که به وظایف خود عمل می‌کند که این امر کار را برای پلیس سخت کرده است.

*ریشه همه جنایات منطقه در خواسته های اسراییل است

امام جمعه اراک با اشاره به اقدامات وحشیانه صهیونیست در غزه و فلسطین و همچنین آل سعود در یمن و داعش در عراق گفت: متاسفانه امروز جنایتکاران منطقه با بمب‌های خوشه‌ای مردم را به شهادت رسانده و مراکز اقامتی، آموزشی و مساجد را به آتش می‌کشند و عامل اصلی تمام این جنایت‌ها اسرائیل غاصب است که با پول مسلمانان بمب خریداری کرده و بر سر آنان می‌ریزد.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه مسلمانان با تمام توان در برابر دشمنان اسلام ایستاده و حتی یک قدم‌ عقب‌نشینی نخواهند کرد، اظهار داشت: اسلام باید در دفاع از مسلمانان جهان به پا خیزد، هیچ دینی دین آدم کشی نیست و ایران پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم و تروریسم است.

*دشمن از قدرت ملت ایران هراسان است

امام جمعه یزد نیز با بیان این که استقامت ملت ایران، آمریکایی‌ها را وادار به نشستن پشت میز مذاکره کرد، گفت: قدرت و عظمت ایران نباید در منطقه سبک شمرده شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به بهانه‌تراشی‌هایی که آمریکایی‌ها و سایر کشورهای طرف مذاکره انجام داده‌اند، افزود: این بهانه‌ها و طفره رفتن‌ها نشان می‌دهد که آنها از قدرت ملت ایران هراس دارند.

*تکیه بر اقتصاد مقاومتی؛ عامل رشد و توسعه کشور

خطیب جمعه کرج با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و تأکید بر اجرایی کردن این مهم توسط تمامی دستگاه‌ها گفت: رشد و توسعه اقتصاد کشور با اجرایی کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود و می‌تواند عاملی بسیار مهم در توسعه و رشد اقتصاد در کشور محسوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی یادآور شد: همان طور که رهبر معظم بر اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان دارند، لذا ما نیز باید به تبعیت از ایشان از ظرفیتهای موجود برای اجرای اقتصادی مقاومتی به درستی بهره برده و در مسیر اجرایی کردن درست و دقیق این طرح اقدامات لازم را انجام دهیم.

*طرف غربی مذاکرات ، باید قلدری را کنار بگذارد

آیت الله شاهچراغی نیز در نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به حساسیت مذاکرات ایران و گروه 1+5 در زمان فعلی گفت: زورگویی روند مذاکرات را منحرف می‌کند و امروز غربی‌ها باید قلدری را کنار بگذارند.

*نتیجه هر چه باشد، اسرییل باید نابود شود

امام جمعه رشت نیز با بیان این نکته که مذاکرات هسته ای هر نتیجه‌ای داشته باشد اسرائیل باید از بین برود، خاطرنشان کرد: آمریکا با این دبه کردن‌ها آبروی نداشته خود را می‌برد و باید بداند اگر در امر هسته‌ای پیروز شویم یا نشویم می‌گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

 آیت‌الله قربانی همچنین اضافه کرد: اگر آمریکا بخواهد با این 14 ماه مذاکره کردن در آخر کار به جایی برسد که مذاکره آغاز شده بود، دیگر دنیا به آمریکا و اروپا امیدی نخواهد داشت و مردم دنیا قضاوت می‌کنند که آمریکا اهل دبه است.

*رشد جمعیت جوان؛ الزامی برای نظام اسلامی

آیت‌الله موسوی جزایری در جمع نمازگزاران اهوازی با اشاره به روز جمعیت و توجه به جمعیت جوان کشور گفت: هر چه جمعیت جوان بیشتر شود، خیر و برکت نیز افزایش پیدا می​کند.

خطیب جمعه اهواز تصریح کرد: اگر آغاز، سیاست کاهش جمعیت صحیح بوده اما ادامه آن غلط و خلاف آموزه​های دینی ما است زیرا این موضوع، جمعیت جوان کشور را در اقلیت قرار می​دهد و کشور را ضعیف می​کند.

*هیچ چیزی مانع از استکبارستیزی ملت ما نمی شود

امام جمعه مشهد نیز با بیان این که هیچ جریان و مذاکره‌ای اصل استکبارستیزی را از ما جدا نمی‌کند، ابراز داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس نشان داد مردم ما از هر قشری در عصر استکبارستیزی مقاوم ایستاده‌اند و هیچ جریان و مذاکره‌ای اصل استکبارستیزی را از ما جدا نمی‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با اشاره به ساعات حساس روزهای مذاکرات تیم ایران و 1+5، تاکید کرد: این مذاکرات هم به هیچ وجهه اقتدار ما را لطمه نمی‌زند لذا یا به توافق خوب می‌رسیم که پیروزی ماست و هدایت‌های حکیمانه رهبری سبب این امر می‌شود، با این نگاه جریان‌‌های فتنه‌گر نمی‌توانند سوءاستفاده کنند و خیال کنند دستشان در دست آمریکا قرار می‌گیرد و اربابشان را وارد این مملکت کنند.

*قدس کانون بعثت انبیاست

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که قدس سرزمین مبارک و کانون بعثت انبیا است، گفت: برای مسلمانان قدس از نظر ژئوپولوتیکی و استراتژیکی دارای جایگاه عظیم و ویژهای است، قدس نقطه اتصال ملک و ملکوت و محل عروج نبی مکرم اسلام است.

آیت الله سلیمانی افزود: امروز گفتمان سازش در فلسطین به بن‌بست رسیده و تبدیل به گفتمان مقاومت شده است، امروز مطالبات مردم در کشور اسرائیل حاکمان آنها را چالش کشانده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha