شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
منتخب الاثر

حوزه/ "منتخب الاثر" از آثار ارزشمند آیت الله العظمی صافی در زمینه مهدویت بوده و جمع آوری هزار و ۲۰۰ حدیث و روایت با اسناد محکم برای اثبات مهدویت، کار قابل تاملی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد صادق فقیه سبزواری، در بازدید از غرفه انتشارات دفتر حضرت آیت الله صافی در نمایشگاه قرآن، با اشاره به ضرورت گسترش معارف مهدوی در جامعه کنونی، بیان کرد: با توجه به اینکه از دیر باز منبر یک رسانه زنده تلقی می شود، شایسته است مبلغان و وعاظ  از کتاب ""منتخب الاثر"  در بیان معارف مهدوی بهره ببرند.

وی با اشاره به کتاب گرانسنگ "منتخب الاثر" حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، تصریح کرد: این فقیه برجسته، از دوران جوانی با دستور آیت الله العظمی بروجردی(ره) نسبت به تحقیقات و تالیفات در زمینه مهدویت اهتمام داشتند  که نتیجه آن، تالیف کتاب ارزشمند منتخب الاثر است.

استاد حوزه علمیه قم، جمع آوری احادیث و روایات گوناگون را در زمینه اثبات مهدویت در منتخب الاثر را مورد اشاره قرار داد و گفت: منتخب الاثر بهترين و جامع ترین کتابي است که به روايات مربوط به امام زمان ‌‌(عج) مي‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیه سبزواری با اشاره به ترجمه این کتاب ارزشمند به زبان فارسی، بیان کرد: ترجمه این اثر ارزشمند موجب شده که مخاطبان فارسی زبان نیز بتوانند از این کتاب ارزشمند بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جمع آوری هزار و 200 حدیث و روایت با اسناد محکم برای اثبات مهدویت، کار قابل تاملی است گفت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از دوران جوانی، با معرفتی خاص نسبت به حضرت ولی عصر (عج)، در عرصه تالیف آثار مهدوی قدم گذاشته است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha