دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
فرهنگ

مدیر مدرسه علمیه داوری بیرجند گفت: روحانیون و طلاب به دلیل ارتباط مستقیمی که با بدنه جامعه دارند موثرترین قشر در امر فرهنگ سازی و حل مشکلات جامعه هستند.

حجت الاسلام قاسمی پور، مدیر مدرسه علمیه داوری  سربیشه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسئله عفاف و حجاب را جزء ضروریت های جامعه دانست وگفت: جامعه اسلامی موظف به حفظ ارکانی که باعث تعادل و آرامش بین نظام اجتماعی و کانون گرم خانواده می شود، است.

وی افزود: جامعه می تواند با ایستادگی در  برابر ناهنجاری ها و فرهنگ سازی باعث حفظ شئونات اجتماعی شده و کوتاهی در قبال این مسئولیت زمینه ترویج بی عفتی در جامعه را فراهم می کند.

این استاد حوزه، تذکر لسانی را یکی از مهمترین راههای جلوگیری از ترویج بد حجابی عنوان کرد و تصریح کرد: مردم بخصوص روحانیون باید با در نظر گرفتن شرایط امر به معروف و نهی از منکر جامعه را اصلاح نمایند و نباید در این زمینه کوتاهی شود.

وی با اشاره به اینکه قانون گذاری و اجرای قانون وظیفه حکومت است، ادامه داد: حکومت اسلامی باید با تصویب قوانین اسلامی و اجرای آن در جامعه جلویی ناهنجاری های مختلف از جمله مشکلات و معضلات حجاب و عفاف گرفته و باعث آرامش و امنیت در سطح جامعه شود.

 حجت الاسلام قاسمی پور، همکاری بیشتر دولتمردان و مسئولین حکومتی با حوزویان را سبب پیشرفت و تعالی جامعه  عنوان کرد وافزود: همکاری و تعامل در دین مبین اسلام یک اصل است وارتباط هر چه بیشتر روحانیت با دستگاه های حکومتی برای قانون گذاری و اجرای شدن احکام دینی در جامعه اساسی و مهم  خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه سربیشه وظیفه اساسی روحانیون را تامل، تدبر و پژوهش در قرآن، احادیث و زندگی پیامبران و ائمه  دانست و تاکید کرد: باید روحانیون و طلاب علاوه بر هدایتگر روحیه تحقیق و پژوهش را در خود پرورش دهند.

وی ادامه داد: روحانیون باید مسائلی را در پژوهش ها مطرح بکنند که نیاز امروز جامعه باشد و در عرصه خانواده باعث ترویج فرهنگ هاست.

این پژوهشگر حوزه، با اشاره به اینکه جامعه روحانیت موثرترین قشر در فرهنگسازی هستند، تصریح کرد: روحانیون و طلاب به دلیل ارتباط مستقیمی که با بدنه جامعه دارند موثرترین قشر در امر فرهنگ سازی و حل مشکلات جامعه هستند.

مدیر مدرسه داوری ، در ارتباط با فرهنگ پوشش و مدل های لباس درجامعه اظهار داشت:  متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه کوتاهی کرده است که هیچ مرجع الگو ساز اسلامی در سطح جامعه وجود ندارد و بخش خصوصی نیز با وارد کردن مدل لباس های غربی و شرقی، جوانان را از پوشیدن لباس های اسلامی دور نموده است.

وی ادامه داد: اگر در حوزه های علمیه به صورت تخصصی در این عرصه آموزش داده شود می توان الگو های مناسبی را به بازار عرضه کرد.

 حجت الاسلام قاسمی پور با بیان تاثیر به سزای صدا و سیما در اقشار مختلف جامعه گفت: متاسفانه رسانه ملی درسالیان گذشته فرهنگ اشرافی گری را که برگرفته شده از فرهنگ غرب است دربین مردم رواج داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha