چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تربیت فرزند

حوزه/ پژوهشگر حوزه و فعال فرهنگی با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی در تمام ابعاد زندگی بشری گفت: در تربیت فرزندان نباید از روش های اسلامی غافل شویم.

حجت الاسلام سید علاءالدین اسدی، پژوهشگر حوزه و فعال فرهنگی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»،در شیراز با تاکید بر بهره گیری از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بر صله رحم اشاره کرد و  گفت: انسان به طور نظری نیازمند محبت است و با هیچ چیز چون محبت نمی توان کسی را متحول کرد و او را به سوی کمال سیر داد، محبت سر منشاء تربیت نفس ها و نرم شدن دلهای سخت است،  چرا که  با هیچ چیز دیگر مانند محبت نمی توان در دل آدمیان راه پیدا کرد و دل آنها را به دست آورد.

وی اضافه کرد: محبت گوهر وجود آدمی را جلا می دهد و زنگارهای آن را پاک کرده و به انسان شور و شوق زندگی و قدرت پایندگی بخشیده و به زندگی انسان معنا می دهد.

وی  با بیان اینکه، محبت عاملی مهم در سلامت روحی و روانی انسان است، بیان داشت: رفتار انسانها تا اندازه زیادی به محبتی بستگی دارد که در زندگی می بیند، این را بدانیم کسانی که در محیطی با محبت رشد می کنند به کمال می رسند و به این موضوع خواهند رسید که دیگران را دوست بدارند و در جامعه رفتار خوب و انسان دوستانه ای داشته باشند.

این پژوهشگر حوزه، خاطر نشان کرد: انسان در مراحل اول زندگی به محبت بیشتری نیاز دارد و در دوران کودکی اگر محبت ببیند تاثیر بسیاری در شخصیت او دارد. بهترین وسیله برای رشد شخصیت همان محبت است .

اسدی، اظهار کرد: این محبت باید در همه ی جاهای زندگی جلوه داشته باشد، به طوری که حضرت صادق(ع) در این رابطه می فرماید که هر که فرزندش را ببوسد، خدای بزرگ در نامه ی عملش حسنه ای برایش ثبت می کند، و هر که فرزندش را شاد کند خداوند او را در روز قیامت شاد می کند.

وی متذکر شد: البته باید توجه داشت که روش های تربیت باید تابع اصول باشد و آنها را زیر پا نگذاریم و روش این محبت کردن موقعی مفید خواهد بود که از اعتدال خارج نگردد و به افراط و تفریط کشیده نشود.

حجت الاسلام اسدی در پایان خاطرنشان کرد: کمبود محبت و زیاده روی در ابراز محبت کودکان آنان را به سوی ناتوانی و ناسالمی، خواری و پستی و ناهنجاری های رفتاری سوق می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha