یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مدارس

حوزه/ طی سال جاری ۱۴۰ مدرسه امین با حضور روحانیون در استان در حال فعالیت هستندکه این تعداد طی سال آینده به ۲۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قم ، امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امروز سه شاخص توسعه در دنیا مطرح است که شامل درآمد سرانه، امید به زندگی و آموزش و پرورش می باشد که با نگاهی عمیق می توان دید که دو مقوله اول در دل آموزش و پرورش جای دارد، لذا باید به این مهم توجه ویژه گردد.

وی با بیان اینکه امروز در استان قم 1300 فضای آموزشی با 220 هزار دانش آموز وجود دارد، گفت: طبق شاخص های موجود در حال حاضر استان قم حداقل به 110 مدرسه جدید نیز نیازمند است.

 ناصر حمزه‌ای،معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم هم در ادامه این جلسه ، از حضور مشاوران مذهبی در مدارس خبرداد و گفت: این طرح در قالب مدارس امین در آموزش و پرورش در حال اجرا  است که  هدف آن تقویت مبانی فکری و اعتقادی دانش آموزان است.

وی افزود: در قالب این طرح یک روحانی آموزش دیده با حضور در مدارس آموزش و پرورش به اجرای 14 برنامه تربیتی و مذهبی  می پردازد که ارائه مشاوره دینی از جمله آن است.

حمزه‌ای، با بیان اینکه 140 مدرسه قم در قالب طرح امین در حال فعالیت هستند، بیان داشت:  در تلاشیم تا با توجه به درخواست ها  این تعداد را در سال آینده به 200 مدرسه برسانیم.

به گفته وی ، به دلیل موفقیت این طرح و  استقبال والدین  بیش از 300 مدرسه درخواست حضور روحانی را داشتند که به دلیل آماده نبودن برخی از زیرساخت ها فعلا 140 مدرسه تحت پوشش بوده و قطعا با فراهم شدن  زیرساخت ها این تعداد افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha