دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
عید فطر

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) صفاشهر گفت: عید فطر، نمایش راستین و واقعی از آحاد صفوف مسلمانان و نشانی از توجه و علاقه ی قلبی مسلمانان به زندگی فقیران و نیازمندان جامعه است.

حجت الاسلام محمد نقوی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام عید فطر گفت: با پایان گرفتن ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و سازندگی، ماه حیات و زندگی معنوی، به استقبال مراسم باشکوه عید فطر می رویم. نخستین روز ماه شوال را به عنوان برجسته ترین عید اسلامی جشن می گیریم و به انجام مراسم و آدابی می پردازیم که همگی سرشار از معنویت است و دنیایی از فضیلت را در محتوای برنامه های خود دارد.

وی اضافه کرد: عید فطر بی تردید از پرشکوه ترین اعیاد اسلامی است که همبستگی و وحدت را نشان می دهد. در این عید و مراسم ، می توان معنویت و اتحاد و برادری را جستجو کرد. این عید نمایش راستین و واقعی از آحاد صفوف مسلمانان و نشانی از توجه و علاقه ی قلبی مسلمانان به زندگی فقیران و نیازمندان جامعه است.

حجت الاسلام نقوی، خاطر نشان کرد: در مراسم عید فطر پس از توجه به نیازمندی های فقیران که آن هم نوعی توجه به خدا است، نوبت توجه به پرودگار می رسد  این جا است که این  مراسم در  قالب نمازی با ترتیب و شکوه خاصی برگزار می شود.

وی در پایان گفت: اجتماع خاص و پرشکوه نماز عید فطر پس از دو خطبه ای که محتوای مسائل روز سیاسی و اجتماعی و مسائل مورد نیاز جامعه ی مسلمانان است می تواند اثر بسیار خوبی در زندگی آنان داشته باشد و وحدت و یکپارچگی و اتحاد صفوف مسلمانان، نمایش قدرت باشکوهی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha