پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تفسیر سوره نور

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس، از برگزاری مسابقه تفسیر سوره نور، در بین کارکنان و خانواده های حوزه علمیه استان فارس خبرداد.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی صفایی، با اشاره به اهمیت قرآن کریم اظهارداشت: قرآن کتاب نور، هدایت و انسان سازی  است و تلاوت آن مقدمه‌ای برای تفکر و ایمان و در مرحله بعد وسیله‌ای برای عمل به محتوای آن و رسیدن به تکامل و سعادت ابدی است؛ بنابراین، همۀ قرآن نور است و نباید هیچ فردی از برکات آن محروم بماند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس، با بیان اینکه مطالعه در آیات خداوند زمینه‌های هدایت انسان‌ها به سوی نور واحد را فراهم می‌آورد،افزود: تدبر در آیات خداوند به افراد یا گروه سنی خاصی محدود نمی‌شود لذا در  همین راستا معاونت تهذیب حوزه علمیه فارس، در ایام تابستان اقدام به برگزاری مسابقه قرآنی میان پرسنل حوزه استان و خانواده های آنان نموده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه تفسیر سوره نور  در نظر گرفته شده است، یادآورشد: سوره نور دانشگاهی مملو از درس‌های کاربردی در حیطه‌های اجتماعی، فردی، احکام و شریعت اسلام است که مطالعه آن می تواند در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در بین خانواده های حوزوی موثر باشد.

حجت الاسلام صفایی، با بیان اینکه این مسابقه در ماه مبارک رمضان برگزار شد، یادآورشد: حدود صد نفر در این طرح  ثبت نام کرده اند.

وی  خاطرنشان ساخت: همزمان با اواخر تیرماه، آزمون این مسابقه برگزار و  به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha