یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، گسست خانوادگی و بالابودن آمار طلاق را در نتیجه نبود بهداشت معنوی دانست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش فرهنگی آموزشی خانواده‌های پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: خانواده رکن و اساس یک جامعه محسوب می‌شود و انسان‌ها از نظر مسائل تربیتی در قدم اول از خانواده تاثیر می پذیرند.

وی اضافه کرد: ما چون مسلمان هستیم سبک زندگی خودمان را باید با آموزه‌های اسلام تطبیق دهیم. درست است که ما نمی توانیم همچون امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زندگی کنیم اما باید در زندگی ما نشانه‌هایی وجود داشته باشد که مشخص کند پیرو آن بزرگواران هستیم. یعنی در سبک زندگی از معماری اسلامی گرفته تا دکوراسیون منزل، پوشاک، تغذیه، نوع برخورد، الفاظی که برای هم بکار می بریم و... دارای نشانه هایی از مکتب شیعه باشد.

به اعتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم کسی می‌تواند آداب و دستورات اسلام را به خوبی عملی کند که از سلامت جسم و روح برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری با بیان اینکه اسلام برای سلامت روح و جسم برنامه جدی دارد، گفت: تضمین کننده سلامت روح، ایمان و اعتقادات و پایبندی به آموزه های مکتب است.

وی گسست خانوادگی و بالابودن آمار طلاق را در نتیجه نبود بهداشت معنوی دانست و افزود: انسان هایی که به سمت لذت های معنوی گرایش بیشتری دارند از کانون خانواده و زندگی پایدارتر برخوردار هستند.

راه‌های تقویت امور عبادی در بین فرزندان

حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون مشاور و کارشناس تربیتی، سخنران دیگر این همایش بود که به بیان نکاتی پیرامون راه های گرایش فرزندان به عبادت پرداخت.

وی گفت: برخورد والدین با فرزندان باید توام با محبت باشد. در بعضی جاها محبت کردن هزینه ای ندارد و در روایات اسلامی داریم که نگاه محبت آمیز به فرزندان نوعی عبادت محسوب می شود.

این کارشناس تربیتی با بیان اینکه تحکم در تربیت عبادی راه ندارد، تصریح کرد: والدین هیچ گاه نباید نظر خودشان را با زور به فرزندان تحمیل کنند.

حجت‌الاسلام تراشیون اضافه کرد: بچه‌ها نیاز دارند که والدین با آنها هم صحبت شوند، بنابراین والدین باید ارتباط مستمر کلامی با فرزندان داشته باشند.

به گفته وی والدین برای انتقال مفاهیم دینی به فرزندان باید از ابزارهای تشویقی استفاده کنند.

وی انس و عادت دادن فرزندان به مساجد را یکی دیگر از راه‌های تقویت روحیه عبادی بین فرزندان ذکر کرد و گفت: والدین باید الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند تا گرایش فرزندان به انجام امور دینی افزایش یابد.

حجت‌الاسلام تراشیون تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند برای فرزندان خود الگو باشند باید محبوب و موفق باشند و این ویژگی‌ها در اثر توجه به نیازهای واقعی فرزندان و عدم انتقاد زیاد از رفتارهای آنها حاصل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha