شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک رشد آمار طلاق ، زنگ خطری جدی برای جامعه اسلامی ما به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این زنگ خطر مدت هاست که به صدا در آمده و در این مقطع زمانی وظیفه همه حوزویان ، دانشگاهیان، مسئولان و خانواده هاست که برای رفع و یا کاهش این معضل بزرگ فرهنگی کاری کنند.

وی افزود: به خصوص مسئولان و دولتمردان باید با درنظر گرفتن همه شرایط و زمینه هایی که در بروز و تشدید این مسئله دخیل است ، می بایست در طرح ها و برنامه های خرد و کلان خود به گونه ای تصمیم گیری کنند که در نهایت شاهد کاهش آمار طلاق در کشور باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته در این خصوص نمی توان از نقش مسموم و آثار نامطلوب تهاجم فرهنگی دشمن به خصوص از طریق شبکه های ماهواره ای و سایت های مبتذل اینترنتی همچنین شبکه های اجتماعی غافل شد چرا که این ها در متلاشی کردن بنیان خانواده ها تاثیر بسزایی دارند.

وی گفت: به هر صورت مهم است که آسیب شناسی دقیق و کارشناسانه ای داشته باشیم تا ببینیم واقعاً چرا وضعیت ما در عرصه فرهنگی و اجتماعی به اینجا رسیده است که افزایش نگران کننده آمار طلاق در جامعه از جمله نشانه های بارز آن است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha