یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام شکوری خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: گسترش فساد در جوامع غربی ریشه در برچیدن کانون خانواده و دور افتادن از آموزه های آسمانی و وحیانی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که روزهای چهارشنبه در دفتر امام جمعه خوی تشکیل می شود، موضوع فلسفه و اهداف ازدواج از دیدگاه اسلام را با تمسک به آیات و روایات مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: سکونت و آرامش، ازدیاد نسل بشر و حراست از عفت و پاکی جامعه از جمله اهداف و فلسفه های ازدواج است.

این استاد حوزه، با اشاره به انحطاط اخلاقی کشورهای غربی و اروپایی تصریح کرد: گسترش فساد در جوامع غربی ریشه در برچیدن کانون خانواده و دور افتادن از آموزه های آسمانی و وحیانی دارد.

وی ادامه داد: از جمله علل روی آوردن مردم کشورهای غربی به برخی حیوانات در واقع برای جبران عواطفی است که در اثر نابود شدن کانون خانواده از میان رفته است.

امام جمعه خوی با تاکید به آیه شریفه 21 سوره روم به وجود آمدن مودت و رحمت را از جمله برکات ازدواج و تشکیل خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: خوش خلقی به وسیله خوش زبانی و خوش رویی،گذشت و اغماز در بـرابر لغزش های هـمدیگـر،حفظ صداقت و صفا در تمامی امورات زندگی از جمله عوامل توسعه و گسترش مودت و رحمت در میان زن و شوهر است.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری، در ادامه با انتقاد از گسترش طلاق در جامعه اذعان داشت: اگر ازدواج ها بر مبنای معیارهای دینی صورت گیرد و از ارتباطات غیر مشروع با جنس مخالف گرفته شود و خواستگاری ها بر مبنای عرف متشرعین صورت پذیرد دیگر شاهد گسترش طلاق نخواهیم بود.

وی با اشاره به عامل سوءظن در گسترش طلاق ها بیان داشت: بی بند و باری ها در روزمره زندگی،مخفی کاری و پنهان کردن کارها از همدیگر،عقده ها و محرومیت های بعضی از اشخاص، تحریکات دیگران در امورات زندگی مشترک،ایجاد محرومیت زن و شوهر نسبت به یکدیگر بویژه نسبت به خانم ها و وجود بیماریهای روانی از جمله عوامل و ریشه های سوءظن می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha