شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه عامل اصلی دین گریزی را، القائات مسموم دنیای غرب عنوان کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، خانم ظهیری در همایش علمی «تحکیم خانواده» که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات استان قم، برگزار شد، اظهار داشت: مایه تعجب است که خانواده ها نسبت به خوراک غذایی فرزندان بسیار اهمیت می دهند؛ درحالی که به غذای فکری و روحی آنان کمتر توجه می کنند!

وی با بیان این که مباحث مربوط به تحکیم خانواده، برای اثرگذاری باید همواره، تکرار شود، گفت:  گاهی بعضی از روی غرض به این امر دامن می زنند که بحث های مربوط به روابط اصولی در خانواده ها در جامعه به یک امر تکراری مبدل شده است؛ در حالی که به محض توقف ما در پرداختن به این موضوع، خودشان در نقطه مقابل اقدام می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که یکی از آسیب های خانواده ها، دوری جوانان از اندیشه های مثبت گذشتگان است، گفت: متأسفانه بر اثر تبلیغات سوء دنیای غرب، جوانان بر علیه گذشتگان موضع می گیرند؛ لذا باید با اصول و روش عقلی به جوانان گوشزد کنیم که باید از زندگی گذشتگان و نقاط ضعف و قوت آن ها استفاده کنیم تا بتوانیم به مراحل بالاتر از آنان برسیم.

خانم ظهیری یکی دیگر از عوامل تزلزل در خانواده ها را  هجمه های فرسایشی دانسته و گفت: امروزه بحث دین گریزی یکی از آسیب های جدی در جامعه است؛ چرا که دنیای غرب با تبلیغات مسموم در قالب‌های مختلفی از جمله فیلم های سینمایی، به جوانان القاء می کنند که شما می توانید به راحتی از دین خود عبور کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 28سوره نساء، و بحث های پیرامون آن در مورد اختلافات زن و شوهر، بیان داشت: خانواده سالم، خانواده ای نیست که مورد هجمه  و مشکلات نباشد، بلکه بهترین خانواده، آن است که راه های حفظ تعادل و جلوگیری از عدم تزلزل را بداند و به آن عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: قرآن کتاب قانون است، چرا که روش ها را به ما آموخته، اما ما باید این روش ها را در عمل به صورت کاربردی پیاده کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha