یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امرالله گیوی نهاوندی

حوزه/ طلاق یک کودتای خزنده فرهنگی است که متاسفانه در جامعه ما رو به رشد بوده و نسل آینده را از بین می برد، برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی هیچ فکر و کار اساسی انجام نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام  امرالله گیوی نهاوندی در مراسم روز خبرنگار، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، اظهارداشت: چهار خبر در دنیا وجود دارد  که اصلی ترین و قطعی ترین خبرهای عالم اند.

وی افزود: اولین خبر قطعی، خبر ولادت انسان هاست و خبر دوم خبر وفات آنها است، در خبر اول و دوم انسان هیچ نقشی ندارد و یک روز چشم بر جهان هستی می گشاید و یک روز دیگر از این جهان می رود.

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: دو خبر ازدواج و طلاق نیز وجود دارد که انسان نقش به سزایی در تحقق آنها دارد و می تواند خبر ساز باشد و یا نباشد، خبر ولادت، وفات، ازدواج و طلاق که در ادارات ثبت احوال ثبت می شود، 4 واقعه ای هستند که به آنها وقایع حیاتی گفته می شود.

حجت الاسلام گیوی نهاوندی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش است، خبر طلاق و رشد آن یک خبر کاملا نگران کننده است و باید برای کاهش آن برنامه ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی در سال 92، در رتبه 22 کشوری طلاق قرار گرفت و در سال 93، با هفت پله سقوط، رتبه 15 را از آن خود کرد و در سه ماه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.5 درصد طلاق افزایش پیدا کرده که استان از رتبه 15 به رتبه 13 رسیده است!

این کارشناس مسائل خانواده افزود: طلاق یک خبر مخرب و یک کودتای خزنده فرهنگی است که متاسفانه در جامعه ما رو به رشد است و نسل آینده را از بین می برد، برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی هیچ فکر و کار اساسی انجام نگرفته است.

وی به طرح "شیرین سازی زندگی" اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور و استان ها اجرا می شود و از طلاق قانونی جلوگیری می کند،13 درصد طلاق شامل زوج هایی می شود که اولین سالگرد زندگی خود را هنوز پشت سر نگذاشته اند، در سال گذشته در هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می شد این یعنی 38 نفر در هر ساعت از زندگی رها می شدند.

حجت الاسلام گیوی نهاوندی به طلاق های عاطفی اشاره کرد و گفت :آمار این طلاق ها چند برابر طلاق های قانونی است و  به شدت نسل ما را تهدید می کند و در این زمینه نیازمند  فرهنگ سازی هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha