دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

حوزه/ این استاد حوزه با اشاره به تقدیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از اعزام اساتید تفسیر به استان ها، ابراز داشت: در جلسه ای که در دارالقرآن علامه طباطبایی با حضور معظم له برگزار شد، ایشان ضمن تقدیر، تأکید داشتند که در سال های آینده برای هر استان ۴ استاد تفسیر اعزام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی امشب در «مراسم تکریم و تجمیع گزارش سفر مفسران قرآن به استان ها در ماه مبارک رمضان» در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به آیه 67 سوره فرقان، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَالَّذِينَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا/ و کسانی که چون انفاق کنند، نه ولخرجی می کنند و نه تنگ می گیرند و میان این دو روش، حد وسط را بر می گزینند».

وی با بیان این مطلب که خداوند متعال در این آیه به یکی از ویژگی های عبادالرحمان اشاره کرده است، ابراز داشت: عدالت این است که انسان ها، «اشیاء»، «اشخاص» و «افعال» را در جایگاه خود قرار داده و انجام دهند و خوشبختانه در ماه رمضان امسال، اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در جایگاه اصلی خود در استان ها قرار گرفته و مایه برکات و خیرات بوده اند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قم خاطرنشان ساخت: امسال در طرح اعزام اساتید تفسیر به مراکز استان ها، توانستیم در جایگاه تبلیغ معارف دینی، بهترین های حوزه دین را به کار گرفته و برنامه هایی مناسب در پهنه ایران بزرگ داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با بیان این مطلب که به 30 استان کشور، اساتید تفسیر اعزام کرده ایم، تصریح کرد: امسال بالاترین سطح پوشش مباحث معرفتی را در استان های کشور داشته و برنامه های آنان از رادیو و صدا و سیمای مراکز استانی پخش شده است.

وی با بیان این مطلب که قالب اساتید، بیش از 120 برنامه تفسیری در ماه مبارک رمضان ارائه کرده اند، اظهار داشت: مباحث معرفت شناسی، بحث های عالی قرآنی، نقد نظریات ضد دینی و ... برای اساتید، دانشگاهیان، فرهیختگان و ... از جمله برنامه های شما بزرگواران بوده است.

دبیر مجمع عالی تفسیر قم با اشاره به تقدیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از اعزام اساتید تفسیر به استان ها، ابراز داشت: در جلسه ای که در دارالقرآن علامه طباطبایی با حضور معظم له برگزار شد، ایشان ضمن تقدیر، تأکید داشتند که در سال های آینده برای هر استان 4 استاد تفسیر اعزام شود.

 این استاد حوزه در پایان گفت: امیدواریم با تلاش اساتید حوزه، فضای معرفت شناسی را در سطح ایران و خارج از کشور بالا ببریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    قالب اساتيد غلط است، غالب اساتيد درست است.