چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام محمود عیسوی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: نرخ بیکاری نسبتاً بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام محمود عیسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در سخنان خویش در حرم مطهر امام رضا(ع) در اولین روز از سال فرمودند همه باید تلاش کنیم تا با تقویت اقتصاد ملی به مقابله با مشکلات از جمله مساله بیکاری برخیزیم.

وی افزود: همه باید با تاکید بر همدلی و همزبانی میان دولت و ملت در این جهت گام برداریم و بدانیم که برای غلبه بر مشکلات بعد از توکل بر خدا باید روی پای خود بایستیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به تاکید خاص رهبر معظم انقلاب در سالیان اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مهار موج بیکاری و تلاش در مسیر اشتغالزایی به خصوص برای فارغ التحصیلان بیکار با محوریت اقتصاد مقاومتی ، میسر است.

وی تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایران اسلامی را فی نفسه یک فرصت ارزشمند برای توسعه کشور برشمرد و افزود: باید با برنامه ریزی درست و اجرای مناسب این برنامه ها از این فرصت گرانقدر که در اختیار کمتر کشوری است، نهایت استفاده را در مسیر رشد و پیشرفت و آبادانی مملکت ببریم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha