پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: علمای شیعی خوزستان از یک تلألؤ و درخشانی خاصی برخوردار بوده، نقش مهمی در تاریخ تشیع و ورود مذهب به ایران ایفا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، با تأکید بر این که علمای شیعی، تنها علمای اسلام هستند که در صراط مسقیم اهل بیت(ع) قرار دارند، اظهار داشت: به یقین علمای شیعی خوزستان از تلألؤ و درخشانی خاصی برخوردار بوده، نقش مهمی در تاریخ تشیع و ورود مذهب به ایران ایفا کرده اند.

وی با بیان این که تشیع در خوزستان اصیل است، گفت: این اصیل بودن تشیع در خوزستان به اصالت اسلام و قدیمی بودنش به قدمت تشیع در تاریخ ائمه اطهار(ع) برمیگردد.

عضو خبرگان رهبری،  علمای خوزستانی را پیش قراولان تشیع در همه دوران ها دانست و تصریح کرد: این علمای حوزوی خوزستان بودند که تشیع را وارد ایران کرده و امروزه کل ایران حیات دینی و مذهبی خویش را مدیون آنها هستند.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه به اجلاسیه دوازدهم خبرگان رهبری و دیدار اعضای این مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار سخنانی را مطرح کردند که همچون گذشته کارگشا و تبیین کننده مسایل روز سیاسی بود.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری تأکید بسزایی برای استقلال فکری در برابر نظام سلطه و استعمار داشتند، افزود: رهبری در این دیدار تصریح کردند، نیروهای انقلابی تصور نکنند انقلاب اسلامی دچار انحراف شده خیر اینگونه نبوده و خوشبختانه با همه اقتدار و ظرفیتش به سوی آرمان های بلند اسلامی در حال حرکت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش پایانی سخنان خود، به معضل بیکاری و مضرات آن اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می بینیم برخی جوانان به فرق ضاله گرایش پیدا می کنند، یکی از مهمترین علت هایش نبود کار و ناعدالتی های اجتماعی است که باید هرچه سریعتر از سوی دولت مردان رفع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha