دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
باهنر

حوزه/ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب در تجهیزات نظامی، نانو و هوافضا تحت تحریم بودیم گفت: در عرصه هایی که تحریم مستمر بودیم، بیشترین پیشرفت ها را داشتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدرضا باهنر شامگاه سه شنبه در دهمین شب مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت مجمع پیروان امام و رهبری قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با اشاره به تعبیر امام راحل(ره) مبنی بر اینکه انقلاب ما انفجار نور بود، اظهار داشت: به عقیده تحلیل گران غربی انقلاب اسلامی زلزله ای بود که در انتهای دهه قرن بیستم رخ داد و تاریخ را به صورت جدی ورق زد.

وی ویژگی های انقلاب اسلامی را بی نظیر عنوان کرد و ابراز داشت: پیش از انقلاب اسلامی، هرگاه که انقلابی علیه استکبار و ظالمان شکل می گرفت بر اساس تفکر کمونیسم، الحاد و مارکسیسم بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از انقلاب اسلامی، نظریه پردازان غربی و شرقی معتقد بودند با خدا و دین نمی توان انقلاب کرد و ریشه این مسئله به قرون وسطی بازمی گشت که توسط سردمداران کلیسا تفتیش عقیدتی سختی صورت گرفته بود و به همین دلیل نظریه پردازان فکر می کردند دین مانع پیشرفت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مارکسیسم، اعتقاد داشت دین مزاحم آزادی و عدالت است، گفت: مکاتب مختلف در موضعی مشترک تاکید می کردند دین افیون ملت ها است.

*امام راحل(ره) با سه جبهه می جنگید

باهنر با بیان اینکه امام راحل(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی با سه جبهه مبارزه می کرد، گفت: ایشان در مرحله نخست با شاه باید مبارزه می کرد و طبیعی بود که رژیم برای حفظ قدرت، با همه امکانات خود به مقابله با انقلاب بپردازد.

وی با اشاره به اینکه گروه دوم ملحدین و مارکسیسم ها بودند که در دانشگاه ها بسیار فعال بودند، افزود: گروه سوم نیز ساده لوحان مذهبی بودند که مقابل امام راحل(ره) ایستادگی می کردند و طیف این افراد از مرجع تا طلبه های مقدمات خوان بود که می گفتند دین نباید به سیاست آلوده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه مبارزان انقلاب و یاران امام راحل(ره) فکر نمی کردند انقلاب به زودی پیروز شود، تصریح کرد: امام راحل(ره) تاکید می کرد ما برای اسلام و انجام تکلیف دین گام برداشتیم و نتیجه مهم نیست.

*فجیع ترین قتل های دنیا را اروپایی ها انجام دادند

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ جهانی اول و دوم، گفت: فجیع ترین قتل های گسترده تاریخ توسط غربی ها انجام شده است، اما امروز آن ها مدعی حقوق بشر هستند؛ بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به دوبخش تحت نظر شوروی و آمریکا تقسیم شده بود؛ اما امام تاکید کرد سیاست انقلاب نه شرقی نه غربی است. 

باهنر افزود: با پیروزی انقلاب برخی ها می گفتند با دین نمی توان حکومت را اداره کرد و این مسئله را غیرممکن می دانستند و به نوعی نیز درست می گفتند؛ چرا که چنین چیزی تجربه نشده بود و به همین دلیل منتظر فرش قرمز انداختن برای حضور شوروی یا آمریکا بودند.

*در دفاع مقدس یک وجب خاک ایران جدا نشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های نسل های انقلاب اشاره کرد و گفت: نسل اول انقلاب، رژیم تا دندان مسلح پهلوی را که مورد حمایت آمریکا و انگلیس بود به سقوط کشاند؛ نسل دوم نیز به عشق اسلام در جبهه دفاع مقدس نقش آفرینی کرد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نقشه جغرافیایی ایران از ابتدای قاجار تا انتهای قاجار تغییر کرد، ابراز داشت: در دوران قاجار هربار با یک جنگ، با وجود حمایت انگلیس و آمریکا از حکومت، بخش عظیمی از خاک ایران جدا می شد؛ بحرینی که امروز اشتلم می کند تا 1350 در خاک ایران بود و در دوره پهلوی جدا شد.

باهنر در ادامه با بیان اینکه نسل سوم انقلاب به بازسازی و سازندگی پرداختند، گفت: در دوران تحصیلی ما در مجموع ده نفر می توانستند در دانشگاه ها حضور پیدا کنند؛ اما امروز میلیون ها دانشجو در دانشگاه ها هستند.

*در عرصه هایی که تحریم بودیم پیشرفت کردیم

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب در تجهیزات نظامی، نانو و هوافضا تحت تحریم بودیم و خواهیم بود؛ اما جالب است در عرصه هایی که تحریم مستمر بودیم بیشترین پیشرفت ها را داشتیم و امروز طرف مقابل در مذاکرات به صورت زیرآبی به مساله موشک های بالستیک ایران اشاره می کند. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در عرصه علمی از برترین کشورهای دنیا هستیم، گفت: از نظر توسعه انقلاب نیز رایحه خوش مردم سالاری دینی وزیدن گرفت و ظرف سه سال حاکمان کشورهای مسبتد از طریق مردم پایین کشیده شدند که البته هنوز مصر و لیبی خود را نتوانستند پیدا کنند.

*سوغات آمریکا در افغانستان خرابی و جنگ بود 

باهنر با اشاره به حضور آمریکایی ها در افغانستان، گفت: آمریکا 15 سال است در افغانستان حضور دارد اما حاصل آن خرابی و جنگ بوده است؛ البته افغانستان خلا رهبری واحد دارد چرا که 30 سال است مردم این کشور مبارزه می کنند اما به نتیجه ای نمی رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروهای حزب الله بچه های امام و رهبری هستند، گفت: 8 سال به ناحق درگیر جنگ با عراق بودیم و هنوز فرزندان شهدا در انقلاب هستند.

*عراقی ها افتخار می کنند سرباز حاج قاسم هستند

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از فرماندهان لشگری بود که شهید نشد و خداوند می خواست زنده بماند، ابراز داشت: امروز بچه های عراق بزرگ ترین افتخارشان این است که می گویند سرباز حاج قاسم هستیم و ایشان قطعا در عراق و سوریه محبوب تر از ایران است.

باهنر با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب عشق بچه های عراقی شده است، گفت: همچنین به حوثی ها باید بگوییم آن قدر اسم ما را نبرید چرا که خودشان انقلاب کردند.

*غرب با توهین به پیامبر، عقده خود را خالی کرد

وی با اشاره به اسلام هراسی غربی ها، اظهار داشت: استکبار امروز به گونه ای از شیعه، اسلام و انقلاب عصبانی است که در اقدامی غیرعقلانی به رسول اکرم(ص) توهین می کنند و کاریکاتور می کشند تا عقده های خود را خالی کنند و آن ها می دانند طومار زندگی شان برچیده می شود؛ اما چشم و گوش آن ها کور و کر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به رحلت امام راحل(ره)، اظهار داشت: برخی ها فکر می کردند انقلاب با رحلت امام راحل(ره) پایان می پذیرد که با انتخاب مقام معظم رهبری به ایران و انقلابیون آرامش بازگشت، اما رسانه های بیگانه تا 48 ساعت سکوت معناداری داشتند.

*متاسفانه اقتصاد کلان کشور را گسترش ندادیم

باهنر با اشاره به عزتی که امام راحل(ره) به اسلام داد، گفت: امروز اسلام مدعی اصلی اداره بشریت شده است، اما یکی از مشکلات ما این است که اقتصاد کلان را با توجه به ظرفیت های انقلاب گسترش ندادیم.

*همه دولت ها به انقلاب خدمت کردند

وی با انتقاد از کسانی که می گویند دولت های انقلاب خدمتی نکرده اند، ابراز داشت: همه دولت ها خدمت کردند و نباید آن ها را تخریب کرد؛ البته دولت ها مشکلاتی نیز داشتند و نقدهایی به آن ها وارد است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح توقعات مردم، اظهار داشت: روستایی ها ابتدای انقلاب می گفتند راه و جاده برای ما بسازید؛ اما امروز به ما انتقاد می کنند چرا خط اینترنت پرسرعت ضعیف است!

*بیکاری ظلم در جامعه است

باهنر افزود: علی رغم همه پیشرفت های انقلاب خیلی شرمندگی دارد که امروز در کشور ما اکثریت قریب اتفاق خانواده ها فارغ التحصیل بیکار دارند که این خیلی ظلم است.

وی تصریح کرد: حداقل حقوق شهروندی این است که مردم اشتغال داشته باشند، اما متاسفانه گاهی زیادی سیاسی می شویم و از مشکلات اصلی کشور باز می مانیم. 

*با اجرای هدفمندی یارانه ها، ماهانه 600 میلیارد کسری داریم

دبیر جبهه پیروان امام و رهبری با اشاره به اینکه به رئیس جمهور سابق می گفتیم 20 هزار تومان یارانه بدهد، افزود: متاسفانه از زمان اجرای هدف مندی یارانه ها ماهی 600 میلیارد تومان کسری داریم که دولت ها برای از بین بردن این کمبود مجبور هستند یا هزینه یارانه ها را کاهش دهند یا با افزایش قیمت حامل های انرژی، درآمدها را افزایش دهند یا بدون پشتوانه مالی از بانک مرکزی پول بگیرند که هر سه مورد اشکال دارد.

*یارانه ثروتمندان حذف شود

باهنر در پایان بر حذف یارانه ثروتمندان تاکید کرد و گفت: امروز در تهران اگر فردی صاحب خانه نباشد با سه میلیون تومان زندگی کردن هم سخت است؛ اما باید شجاعت باشد تا کسانی که درآمد بالایی دارند از یارانه ها حذف شوند که بخاطر رای دادن و غیره این کار انجام نمی شود.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha