یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
قرآن کریم

حوزه/ دستگاه های فرهنگی باید با انجام اقدامات مناسب در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و جذب جوانان به مسائل فرهنگی و دینی، گام های بزرگی در راستای تعالی افراد و سلامت اخلاقی و اعتقادی جامعه بردارند.

حجت‌الاسلام ابراهیم قبله‌ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه با اشاره به ضرورت انس با قرآن، اظهار داشت: کلمات قرآن با آهنگ خاص و موزون و با توجه به مفاهیم غنی در رابطه با موضوعات مختلف، مهم ترین راهنمای انسان ها برای رسیدن به سعادت است، به همین دلیل خداوند متعال این کتاب را به عنوان آخرین کتاب الهی و دین اسلام را کامل ترین دین قرار داده است.

وی در ادامه افزود: والدین نسبت به فرزندان خود وظایف مختلفی بر عهده دارند که یکی از این موارد رشد دینی و اعتقادی از همان سنین کودکی است، در همین راستا پدر و مادر باید فرزند خود را با نحوه قرآن خوانی و استنباط بیشتر از مفاهیم آن آشنا کنند و فرزندان را منطبق با فرهنگ های اسلامی تربیت نمایند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه  تصریح کرد: از آن جا که قرآن کلام الهی است و انسان ها با خواندن این کتاب با خدای خود ارتباط برقرار می کنند در نتیجه طبق احادیث پیامبران و معصومین(ع) خواندن قرآن سبب بهبود زندگی دنیوی و پاداش بهشت برین در زندگی اخروی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاثیرات عمل به سفارشات قرآن کریم در تفهیم زندگی افراد جامعه مشخص شده و بسیاری از افرادی که با این کتاب مانوس شده اند، برکات انس با آن را در زندگی تجربه کرده اند.

حجت‌الاسلام قبله‌ای یادآور شد: تلاوت قرآن نباید فقط لسانی باشد، بلکه برای عمل به دستورات آن باید انسان دارای یک روحیه جهادی و عملگرا بوده تا بتواند با استنباط از مفاهیم قرآن، نهایت بهره و استفاده را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی و مسئولین مربوطه باید با انجام اقدامات مناسب در راستای جذب و مشارکت جوانان به مسائل فرهنگی، دینی و اشاعه آن بتوانند گام های بزرگی در راستای تعالی افراد و سلامت اخلاقی و اعتقادی جامعه بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha