دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
همایش هادیان نور

حوزه/ همایش "هادیان نور"، با هدف تجلیل از روحانیون پیشکسوت (معمرین) آذربایجان شرقی با حضور شخصیت های حوزوی و مسئولین استانی، در سالن آمفی تئاتر مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه در تبریز، در ابتدای این همایش پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در سخنانی گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی بر خدمت رسانی به روحانیون معمر دارند و در کنار سایر اقداماتی که در این خصوص انجام داده ایم، این همایش نیز به میزبانی آیت الله مجتهد شبستری برگزار کشده تا از زحمات و فداکاری های علمای استان تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی، افزود: اگر امروز شاهد گسترش اسلام و وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در راس آن ولایت فقیه قرار دارد، هستیم، مدیون زحمات و فداکاری های علمای گذشته به ویژه امام خمینی(ره) هستیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این که امنیت و استقلال حاکم در ایران به برکت وجود ولایت فقیه و رشادت ها و فداکاری های علما، روحانیت و شهداء است، گفت: پشتیبانی و حمایت همه جانبه از مقام معظم رهبری، در حقیقت حمایت و پشتیبانی از اسلام و معارف اسلامی است.

پس از سخنان مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی، مستند تصویری علمای آذربایجان پخش گردید و پس از آن، حاج ولی الله کلامی زنجانی به قرائت قطعه ای از اشعار خود در خصوص ائمه معصومین(ع) پرداخت.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه این همایش، در سخنانی از زحمات و مجاهدت های خالصانه علما و روحانیت آذربایجان در عرصه پاسداری از ارزش ها و معارف دینی تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز ضمن قدردانی از علمای آذربایجان، گفت: حقیقت امر این است که آنچه داریم از اسلام و روحانیت است که با فداکاری، ایثار و مجاهدت های فراوان، امر تعلیم و تربیت را به دوش گرفتید و مردم را با آموزه های دینی و اسلامی آشنا کردید.

وی با بیان این که روحانیت بازنشستگی ندارد و همیشه در صحنه حاضر است، گفت: هر آنچه از اسلام به یادگار مانده، حاصل مجاهدت ها و تلاش های فداکارانه علمای و عرفایی همچون شهید مدنی، علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه مجلسی و سایر بزرگواران است .

آیت الله مجتهد شبستری نیز در این همایش ضمن تقدیر از روحانیون استان آذربایجان، گفت: از متون دینی استفاده می شود که مقام عالم دینی حتی از مقام شهدا و عباد هم بالاتر است، چنانچه در کتاب شریف منیه المرید هم بدان اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در روز قیامت مرکب قلم علما بر خون مقدس شهدا سنگینی خواهد کرد، چرا که علمای دین هستند که شهید پروری می کنند و اینها به خاطر این است که در مکتب علما تربیت یافته اند و تبدیل به رزمنده شده و شهید شده اند.

بر پایه این گزارش، در پایان این همایش از چند روحانی پیشکسوت استان آذربایجان شرقی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha