دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
اسماعیل جبارزاده - آذربایجان شرقی

حوزه/ این مقام مسئول دولتی با بیان اینکه انقلابیون ما در مکتب روحانیت پرورش یافته بودند، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی از مساجد و منابر آغاز و با زحمات امام بزرگوار و روحانیت معظم به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در همایش هادیان نور که با هدف تجلیل و قدردانی از روحانیون معمر استان آذربایجان شرقی از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد،  ضمن تقدیر از زحمات خالصانه روحانیون معمر استان در پاسداری از اسلام و ارزش های دینی، اظهار داشت: خدای متعال را شاکرم که توفیق یافتم در جمع معلمان اخلاق و قرآن که دیانت و اسلام و مکتب سیدالشهدا(ع) را به ما معرفی کردند، حضور یابم.

وی افزود: مردم شریف آذربایجان قدردان زحمات و رشادت های علمای ربانی و روحانیت معظم هستند؛ چرا که روحانیت به عنوان مروجین مردم به سوی اسلام و معارف دینی می باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: روحانیت، تربیت‌کنندگان مردم بر اساس مکتب نورانی قرآن بوده و شهدای عزیز نیز در مکتب همین روحانیت تربیت شده و آنگونه در صحنه های نبرد حق علیه باطل درخشیدند و عزت و عظمت میهن اسلامی را به ارمغان آوردند.

جبارزاده با بیان اینکه انقلابیون ما در مکتب روحانیت پرورش یافته بودند، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی از مساجد و منابر آغاز و با زحمات امام بزرگوار و روحانیت معظم به ثمر نشست.

وی گفت: نقش روحانیت در زمان حاضر برای مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ چراکه روحانیت معظم با تبلیغ ها و روشنگری های خود در مساجد و منابر در سنگر اول و خط مقدم مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی قرار دارند و اشخاصی که در این مکتب آموزش دیده باشند، می‌توانند با انواع گوناگون هجمه‌های فرهنگی مقابله کرده و از آرمان ها و اصول اسلام و انقلاب دفاع کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نسل جوان امروز نیازمند تربیت در مکتب روحانیت است، گفت: هیچ کلاس درسی و هیچ آموزشگاهی به اندازه مساجد و منابر نمی‌تواند در تربیت نسل جوان موثر باشد؛ لذا روحانیت معظم از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

این مقام مسئول دولتی با تجلیل از عالمان و مجاهدان بزرگ آذربایجان، همچون شهید مدنی، شهید قاضی طباطبایی، علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری، خاطرنشان ساخت: علما و روحانیون آذربایجان در طول تاریخ و در صحنه‌های گوناگون ایفای نقش کرده‌ و اغلب تأثیرگذاران تاریخ کشور از این خطه بر خاسته اند.

دکتر جبارزاده با تاکید بر همکاری و کمک فکری روحانیون با مدیریت اجرایی استان، تصریح کرد: امیدوارم به عنوان شخصی که در مکتب روحانیت بزرگ آموزش دیده‌ام، در مسئولیت خدمت به مردم موفق بوده و زمینه ای مناسب برای فعالیت بهتر و بیشتر روحانیون در استان فراهم کنم.

وی افزود: خدمات مورد نیاز روحانیون گرامی در بخش‌های گوناگون از طریق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول به آنان ارائه خواهد شد و دستگاه ها دولتی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: روحانیت، کم‌توقع‌ترین قشر جامعه هستند و هیچ‌گاه درخواست‌های شخصی نداشته‌اند؛ با این حال وظیفه ماست که خدماتی در شأن آنان ارائه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha