سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
زبان خارجی

حوزه/ آموزش زبان های خارجی نیاز اساسی حوزه و روحانیت برای برافراشتن پرچم اسلام در دنیاست و طلبه، نیازمند تسلط بر زبان های زنده دنیاست.

حجت الاسلام محمد دوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دربیرجند، با اشاره به نقش اساسی حوزه در بیداری اسلامی، گفت: همه بشریت تشنه اسلام ناب محمدی هستند و باید از این فرصت برای فراگیری اسلام استفاده کرد.

وی، آموزش زبان های خارجی را نیاز اساسی حوزه و روحانیت برای برافراشتن پرچم اسلام در دنیا عنوان کرد و افزود: زبان نقش سازنده ای برای ارتباط با جهان بشریت دارد و برای این ارتباط گیری، طلبه نیازمند تسلط بر زبان های زنده دنیاست.

این فعال فرهنگی تبلیغی تصریح کرد: روحانیون متخصص با فراگیری زبان می توانند گام بلندی در ترویج اسلام در جای جای جهان هستی بردارند.

حجت الاسلام محمد دوست،  رسانه را پل ارتباط بین بشریت دانست و ادامه داد: در طول تاریخ روحانیون با استفاده از تریبون مساجد و نماز جمعه با مردم ارتباط می گرفتند و امروز نیز با پیشرفت روز افزودن ارتباطات، باید از ابزارهای روز دنیا استفاده کنند.

این پژوهشگر حوزوی در خصوص  نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب، خاطر نشان کرد: در سال های اخیر در عرصه توسعه ی فرهنگ اسلامی درجهان فعالیتی آنچنانی نداشته ایم و رهبرمعظم انقلاب با احساس این خلاء برای مقابله با موجاسلام هراسی، به جوانان غربی نامه نوشتند.

وی یاأآور شد: ما باید از ایشان الگو بگیریم و فعالیت مان را بیشتر نشان دهیم و ارتباط مان را با افراد گسترش دهیم  تا زمینه ی توسعه فعالیت های فرهنگی و اسلامی فراهم شود.

حجت الاسلام محمد دوست در پایان تاکید کرد: ما نباید تنها به این که ما برتریم اکتفا کنیم، بلکه باید زمینه ای فراهم کنیم که حقانیتمان را بر جهانیان اثبات کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha