یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مسئولان مرکز طبع و نشر قرآن در حرم حضرت معصومه

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به اهمیت کتابت قرآن کریم، ابراز داشت: خوشنویسی قرآن کریم باید با درایت، جهت دهی و قوت ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امروز در دیدار مسئولان مرکز طبع و نشر قرآن در سالن محراب حرم مطهر گفت: سابقه خوشنویسی و نوشتن معارف در مکتب اهل بیت (ع) قدمت بسیاری دارد که نخستین جلسه خوشنویسی در خاندان ولایت در خانه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اهمیت کتابت قرآن کریم، ابراز داشت: خوشنویسی قرآن کریم باید با درایت، جهت دهی و قوت ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به سوگند خداوند بر قلم گفت: بر اساس این اهمیت در قرآن، آنچه را که قلم می نگارد، باید چیزی باشد که قابل سوگند بر آن باشد که نگارش قرآن کریم با قلم، از بهترین مصادیقی می باشد که شایسته است بر آن سوگند یاد کرد.

امام جمعه قم توجه به قرآن را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی احیا کننده قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: از برکت حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، مرکز نشر آموزه های ناب اسلامی در این شهر تشکیل شد تا کام تشنگان معرفت را سیراب سازد.

گفتنی است در این مراسم از قرآن کریم نوشته شده توسط کاتبان و خطاطان برجسته کشور رونمایی  شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha