سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 356052
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
مدارس امین

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از فعالیت ۴۱مبلغ در مدارس آموزش و پرورش لرستان در قالب طرح مدارس امین خبر داد.

حجت الاسلام محمد ولی پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با اعلام این مطلب اظهارداشت: از این تعداد مبلغ ۲۵نفر را خواهران و مابقی را برادران مبلغ تشکیل می دهند،

وی افزود: در این مدارس مبلغان علاوه بر اقامه نماز جماعت،بیان احکام و مسائل شرعی بصورت چهره به چهره به دانش آموزان  مشاوره های مورد نیاز را در زمینه های مختلف ارائه می دهند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان، با اشاره به اینکه حضور مبلغان در مدارس و بین دانش آموزان بعنوان آینده سازان جامعه ضرورتی انکار ناپذیر محسوب می شود، بیان داشت:برای سال تحصیلی آینده در خواست بررسی برای ایجاد طرح امین و افزایش این مدارس در دست بررسی است و در صورت تایید مراحل نهایی تعداد آنها در شهرهای استان لرستان افزایش خواهد یافت.

مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد، با اشاره به اینکه در روستاها نیز مبلغان طرح هجرت با حضور در مدارس، این نیاز معنوی و مشاوره ای دانش آموزان را برطرف می کنند، تصریح کرد:امروز با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب بر روی قشر نوجوان و جوان جامعه ،وجود مبلغان و روحانیون در مدارس و بین دانش آموزان بیش از پیش ضروری به نظر می رسد و در این زمینه باید همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قوی تر شود.

حجت الاسلام ولی پور، همچنین با اشاره به شبهات دینی در بین نوجوانان و جوانان، خاطر نشان کرد:حضور مبلغان در مدارس برای پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی،فرهنگی و اجتماعی جوانان هم نیازی جدی است که باید به آن توجه شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه اولیاء و دانش آموزان هم از حضور روحانیون و مبلغان در مدارس راضی هستند، تصریح کرد:بی شک وجود مبلغان و کارشناسان دینی و حوزوی در مدارس علاوه بر بالا بردن بصیرت دینی دانش آموزان در پیشگیری از برخی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی نیز موثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha