سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی عالی بنت الهدی از برگزاری اولین همایش بانوان در سطح بین المللی با عنوان تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی در تهران خبر داد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد مهدی صفورائی، پیش از ظهرامروز در نشست خبری «همایش بین المللی تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی» همایش امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه، که در سالن کنفرانس مؤسسه آموزشی عالی بنت الهدی برگزار شد به تشریح، اهداف و زمان برگزاری این همایش پرداخت.

وی مهمترین هدف از برگزاری این همایش را شناسایی بانوان نخبه، پژوهشگر و محقق در عرصه فرهنگ رضوی در سطح بین الملل عنوان کرد و اظهار داشت: این اولین همایش بانوان  است که در سطح بین المللی  و با حضورمیهمانان داخلی و خارجی  برگزارشد.

دبیر «همایش بین المللی تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی» همایش امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه، ادامه داد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) هر ساله یک سلسله همایش اختصاصی درباره ابعاد وجودی حضرت امام رضا(ع) برگزار می کند و از آنجا که همایش بین المللی است، نیازمند به این است که یک سلسله همایش های مقدماتی برای همایش اصلی برگزار شود.

 حجت الاسلام و المسلمین صفورائی خاطر نشان کرد: سه همایش مقدماتی با عنوان «همدلی و همزبانی در سیره امام رضا(ع)» ، «بانوان مروج فرهنگ ساز» و« امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه» به ترتیب در مشهد 28، در شیراز 29 و در قم 25 مرداد ماه اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس مؤسسه آموزشی عالی بنت الهدی  اظهار داشت:  این دبیر خانه برای همایش اصلی که در اول شهریور ماه درتهران بر گزار خواهد شد اقدام به فراخوان آثار در دو قالب پایان نامه در سطح دکتری و مقاله علمی پژوهشی درموضوعات حیات علمی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی امام رضا(ع)  نموده و تا کنون 195 اثر به این دبیر خانه در قم رسیده و از بین آنها 15 اثر برگزیده شده که در روز همایش از آنها رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین صفورائی ابراز داشت: همایشی که در قم  مؤسسه آموزشی عالی بنت الهدی برگزار می شود حجت الاسلام و الملسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه یکی از سخنرانان آن خواهد بود.

 لازم به ذکر است مؤسسه آموزشی عالی بنت الهدی، وابسته به جامعه المصطفی العالمیه است و هم اکنون 1350 نفر از 82 ملیت در آن در در مقاطع تحصیلی کاردانی، کاردانی ارشد و دکتری در حال تحصیل علوم و معارف دینی هستند.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha