شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
کد خبر: 356268
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کتاب پژوهش در زندگی امامان

حوزه/ کتاب «پژوهش در زندگی امامان(ع): مبانی و روش ها» اثر غلامحسن محرمی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، تاریخ زندگی ائمه(ع) یکی از پرفایده ‌ترین مقاطع تاریخی برای مطالعه می ‌باشد. آنان کامل ترین انسان ‌ها بعد از پیامبران هستند. محتوای این کتاب به جز مباحث مقدماتی از دو بخش کلی تشکیل شده که عبارتند از: مبانی و روش ‌های بررسی سندی و متنی گزارش ‌های تاریخی درباره زندگی ائمه معصوم(ع) که به کدام دسته از گزارشگران و راویان تاریخ ائمه(ع) می‌توان اطمینان کرد و چه اصنافی قابل اعتماد نیستند؛ چه گروه ‌هایی سعی در جعل روایت تاریخی در مورد ائمه(ع) داشته ‌اند و نیز بر اساس چه ملاک ‌هایی می ‌توان متن گزارش ‌های تاریخی را مورد بررسی و نقد قرارد که در پنج فصل تنظیم یافته است:

ـ فصل اول: بررسی مبانی روش تحقیق در تاریخ

ـ فصل دوم: بررسی اعتبار متون و گزارش ‌های کهن درباره تاریخ زندگی ائمه(ع)

ـ فصل سوم: بررسی مبانی کلامی تحقیق در تاریخ زندگی امامان(ع)

ـ فصل چهارم: بررسی مبانی رفتارهای سیاسی در تاریخ زندگی ائمه(ع)

ـ فصل پنجم: بررسی واقعیت های تاریخی در حیات ائمه(ع)

این کتاب به قلم غلامحسن محرمی با شمارگان 300 نسخه در 204 صفحه و با قیمت 12500 تومان از سوی پژوهشکده فرهنگ مطالعات اجتماعی منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56 مراجعه کرده و یا با تلفن: 88520562- 88520274 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha