سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
ديدار جمعي از طلاب فعال در عرصه قرآنی با آيت الله العظمي مكارم

حوزه/ بر اساس برنامه ريزي انجام شده، طلبه از ابتداي ورود به اين حوزه تا پايان سطوح عالي، يك دور تفسير قرآن را مرور مي كند و بر اساس پايه تحصيلي خود به نكات تجويدي، صرفي، بلاغي، تفسير سياسي و... مي پردازد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين فرجام در ديدار جمعي از طلاب فعال در عرصه قرآنی با آيت الله العظمي مكارم شيرازي، در مشهد مقدس، با بيان اينكه در حوزه علميه خراسان حركت ارزشمندي در زمينه قرائت و تفسير شروع شده، گفت: هم اكنون 463 حافظ قرآن فعال هستند كه حدود 100 نفر از اين افراد حافظ كل مي باشند.

مدير حوزه علميه خراسان با اشاره به راه انداي ستاد تفسير قرآن از سال 1386 به دستور آيت الله واعظ طبسي و با رياست آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد و عضو شوراي برنامه ريزي حوزه علميه خراسان، ادامه داد: بر اساس برنامه ريزي انجام شده، طلبه از ابتداي ورود به اين حوزه تا پايان سطوح عالي، يك دوره تفسير قرآن را مرور مي كند و بر اساس پايه تحصيلي خود به نكات تجويدي، صرفي، بلاغي، تفسير سياسي و... مي پردازد و در مقطع خارج نيز دوره هاي تفسير تخصصي آيات سياسي-اجتماعي، اخلاقي- تربيتي، اعتقادي و فقهي را مي گذراند.

وي به برگزاري دوره هاي قرآني مختلف همچون انس با قرآن، تربيت مربي،‌ حفظ(قلب سليم)، مسابقات قرآنی، تفسير وهمچنین فعاليت هاي قرآني برخي مدارس حوزه علميه خراسان، اشاه کرد و افزود: طلاب برخي مدارس علميه مانند سليمانيه موظف هستند تا چند جزء قرآن را در يك سال تحصيلي حفظ كنند.

برپایه این گزارش، در پايان اين ديدار از سه تن از برترين هاي قرآني حوزه علمیه خراسان كه در مسابقات كشوري و بين المللي مقام هاي برتر را از آن خود كرده بودند، تقدير شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha