یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام فرجام حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تنها کسانی که می توانند در فضای غبار آلود تردید همگان را سالم به مقصد سعادت برسانند ، حوزه های علمیه و روحانیون بسیجی تکلیف محور هستند لذا در چنین شرایط ابهام آلود هیچ عذری از مرزدار و مرزبان دینی پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرجام در اجلاسیه مدیران استانی حوزه و هم اندیشی بسیج طلاب و روحانیون، در مشهد، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه ای است که همیشه میوه های مناسب و فصل را دارا بوده، و رودخانه ای جاری و صاف تا پایان مسیر است.

وی افزود: طلاب بسیجی تکلیف محور بوده و با دارا بودن تجربه و پشتوانه قوی، با قدرت در مسیر آینده و وظیفه اصلی خود گام برمی دارد؛ شجره طیبه بسیج در حوزه های علمیه زمانی در مرزهای جغرافیایی و برابر دشمنان دوشادوش رزمندگان و توده های مردم حضور تاثیر گذار داشت و در عین رزمندگی به وظایف روحانیت خود نیز عمل می کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، با الهام از آیه "نفر" گفت: اگر در این آیه عمل به نفر و جهاد تشویق شده ایم، کوچ علمی هم وظیفه ماست و اگر این کار برای همه امکان پذیر نیست عده ای باید به این وظیفه جامعه عمل بپوشانند.

وی افزود: مشخص نشدن مرزها خطری است ایجاد فضای ابهام می کند و در چنین  شرایطی شیطان می تواند در این زمینه مسلط شود کند لذا بصیرت و هوشیاری بالایی را می طلبد.

استاد حوزه خراسان ، با تاکید بر اینکه مرزدار و مرزبان باید خطوط مرزیش را بشناسد گفت: عبور از خطر قرمز ها یک تخلف است ؛ لذا مرزبانان باید بصیرت داشته و بتوانند با راحتی دشمن را بشناسند چرا که  اگر این مهم انجام نشود ، نمی توان با دشمن مبارزه کرد.

و ی، ایجاد تردید و ابهام و پمپاژ آن از جوانب مختلف را خطر دیگری عنوان و بیان داشت: این خطر خود  را در تردید عرصه های اعتقادی ، باورهای دینی ، رفتارها و نوع سلوک نشان می دهند ، امری که رهبری به عنوان سبک زندگی  از آن یاد می نمایند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین فرجام ،  تنها کسانی که می توانند این تردید را برطرف نموده، رسالت بزرگان دین را ادامه دهند، حوزه های علمیه و روحانیون بسیجی تکلیف محور و تکلیف مدار  هستند لذا در چنین شرایط ابهام آلود هیچ عذری از مرزدار و مرزبان دین پذیرفته نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha