یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آیت الله صلفی ‌گلپایگانی در پیامی به همایش تکریم از امامزادگان و امامزاده سید علی(ع) گفتند: قم از دیر زمان پذیرای ذریه پاک پیامبر اکرم(ص) و امامزادگان بوده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید در پیام خود  به همایش تکریم از امامزادگان و امامزاده سید علی(ع) با اشاره به آیه 23 سوره شوری  تصریح کردند: تکریم از اهل بیت(ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم از وظایف دینی و مذهبی مسلمانان است، بنابر حدیث شریف ثقلین که فرقین آن را قبول دارند تمسک به عترت و احترام به اهل بیت(ع) از تکالیف اصلی مسلمانان است همانطوری که قرآن کریم برای مسلمانان، محترم و کتاب هدایت و قانون آسمانی است، عترت پیامبر اکرم(ص) هم هادیان مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت است و مردم وظیفه دارند که از آنها پیروی کرده و راه و روش زندگی خود را از آنها بیاموزند.

معظم له خاطرنشان کردند: آشنایی با سیره آنها و با سیره امامزادگان و مطالعه زندگانی آن بزرگواران برای همه مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد، در طول تاریخ وقتی ما به زندگی امامزادگان نگاه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که آنها با مجاهدت‌های خود و با تحمل زحمات و صدمات بسیار زیاد آیین مقدس اسلام و معارف نورانی مکتب را تبلیغ و ترویج کرده و حتی در این راه، بسیاری از آن بزرگواران شربت شهادت را نوشیده و با خون پاک خود شجره طیبه اسلام را آبیاری کردند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یادآور شدند: شهر مقدس قم از دیر زمان پذیرای ذریه پاک پیامبر اکرم(ص) و امامزادگان بوده که صدها نفر از آنان در این شهر و اطراف آن مدفون هستند و مراقد مطهرشان بر معنویت این شهر افزوده است. مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) که قم را فضیلتی بزرگ عنایت کرده سبب شد که امامزادگان دیگر هم به قم آمده و در این شهر مذهبی زندگی کنند.

ایشان تصریح کردند: یکی از آن بزرگواران امامزاده واجب‌التکریم سید علی(ع) است که دارای مقام معنوی زیادی است، این بزرگوار همیشه مورد احترام اهالی با ایمان قم به ویژه علمای و بزرگان دین بوده و مرقد شریفش زیارتگاه محبین اهل‌ بیت(ع) است و مردم با ایمان نسبت به این امامزاده ارادت و علاقه خاصی دارند، حقیر نیز بارها توفیق پیدا کردم که این امامزاده واجب‌التعظیم را زیارت کرده و از آن وجود مقدس و حضرات معصومان(ع) درخواست عنایت ویژه و نظر و توجه خاص کردم.

این مرجع تقلید در پایان این پیام خاطرنشان کردند: از  مسئولان همایش تکریم از امامزادگان و شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر کرده، مزید توفیقات همگان را در پیروی از معارف نورانی اهل بیت(ع) در ظل عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم(عج) از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha