جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نگاهی نو به جریان عاشورا

حوزه / کتاب « نگاهی نو به جریان عاشورا» تحت عنوان « دراسات تاریخیة في فاجعة الطف » حاوی ۱۲ مقاله می باشد که در آن زوایایی از تاریخ زندگانی امام حسین علیه السلام مورد بررسی قرار گرفته است .

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» بزرگ ترین رویداد تاریخی در زندگانی سیدالشهداء که بیشترین اطلاعات قابل دسترس نیز در باره ی آن موجود است ، واقعه ی عاشورای سال 61 هجری - قمری است . این رویداد به سبب گستردگی دامنه تحولات و تاثیر گذاریش، جای بسیار برای بحث و سخن دارد و از هر زاویه ای که بدان نگریسته شود، افقی جدید پیش روی  اهل فهم و نظر گشوده می شود.

حجت الاسلام محمدیان مسئول واحد ترجمه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت :اثر حاضر که مجموعه مقالاتی از مباحث تاریخی است در باره سه موضوع اساسی : شخصیت امام حسین علیه السلام و واقعه ی عاشورا، یاران سید الشهدا و بناهای مقدس منتسب به آن حضرت بحث می نماید.

وی افزود:در این 12 مقاله تلاش شده است زوایایی از تاریخ زندگانی امام حسین علیه السلام بررسی شود، امید آنکه مجموعه حاضر گامی در راستای شناسایی و معرفی تاریخ زندگی امام حسین و نقش ایشان در احیا و پاسداشت دین الهی باشد.

به گفته مسؤول واحد ترجمه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، نظر به الگو و اسوه بودن أئمه هدی علیهم السلام و نیز تاثیر گذاری شخصیت و سیره عملی ایشان بر امت اسلامی ، ترجمه این کتاب در دستور کار قرار گرفت .

کتاب « نگاهی نو به جریان عاشورا»  که توسط گروهی از پژوهشگران و زیر نظر دکتر سید علیرضا واسعی نوشته شده است ؛ پس از ترجمه توسط آقای علي آل دهر جزایري ، تحت عنوان : « دراسات تاریخیة في فاجعة الطف » در « دار المعارف الحکمية» لبنان به زیور طبع آراسته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha