پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
حجت الاسلام  صمد ناصری تبریز

حوزه/ تبیین سبک زندگی رضوی در مرحله اول وظیفه حوزه و روحانیت است و پس از آن، نوبت به هنرمندان می رسد تا آن را در قالب های هنری جذاب معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صمد ناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز با تبریک دهه کرامت و ولایت، گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) مایه برکت و رحمت برای ایرانیان است.

وی با بیان این که حرم رضوی منبع فیض و کرامت است، ابراز داشت: این بارگاه ملکوتی حقیقتا قطعه ای از بهشت در روی زمین و پناهگاه بی پناهان عالم است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(ع) با اشاره به الگو گیری از سبک زندگی ائمه معصومین(ع)، ابراز داشت: تبیین سبک زندگی رضوی در مرحله اول وظیفه حوزه و روحانیت است و پس از آن، نوبت به هنرمندان می رسد تا آن را در قالب های هنری جذاب معرفی کنند.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: حضرت علیّ بن موسی الرضا (ع) فرموده اند "رَحِمَ اللهُ عَبدًا أَحیَا أَمرَنَا فَقَلتُ لَهُ: وَ کَیفَ یُحیِی أَمرَکُم؟ قَالَ: یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعُلِّمُهَا النَّاسَ فَإنَّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلامِنَا لاتَّبَعُونَا / خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده نمود به ایشان گفتم: امر شما را چگونه زنده می‌کند؟ فرمود: علوم ما را فرا می‌گیرد و آن را به مردم می‌آموزد، که اگر مردم نیکویی‌های سخن ما را می‌دانستند از ما پیروی می‌کردند".

وی با تاکید بر ضرورت تدوین و ترویج سبک زندگی رضوی، گفت: این روایت شریفه مهر تاییدی بر اهمیت تدوین سبک زندگی ائمه اطهار(ع) است که باید به آن توجه جدی کرد، چرا که خواسته امام معصومی است که امرش بر همه مسلمانان لازم و نافذ است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(ع) با بیان این که امنیت و استقلال پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه عمل به فرامین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دست آمده است، ابراز داشت: اگر ایران اسلامی در منطقه ای کاملا نا امن، امنیت و استقلال خود را به طور کامل حفظ کرده و در مقابل تمامی مستکبرین و جهانخواران عالم به تنهایی ایستاده و فضای تبلیغ معارف و آموزه های اسلام ناب بسیار گسترده است، باید با تلاش مضاعف در صدد تبلیغ این معارف انسان ساز باشیم و اگر از این فرصت غافل شویم، پشیمان خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha