پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام سمیع الله مردان -  آران و بیدگل

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از برگزاری مسابقات قرآنی با هدف تبیین سبک زندگی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: 17 قاری و حافظ برتر از شهرستان های آران و بیدگل و کاشان به مسابقات استانی تسنیم و تلاوت اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی تلاوت ویژه عموم علاقه مندان قرآن است، اظهار داشت: مرحله شهرستانی سومین دوره این مسابقات، روز چهارشنبه هفته گذشته با سطح بندی از 86 قاری و حافظ قرآن کریم شهرستان های شمال استان اصفهان در اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، افزود: 11 حافظ و قاری برتر این مرحله در رشته های حفظ ۱۵ جزء پیوسته، حفظ کل و قرائت تحقیق گروه برادران و خواهران به مسابقات استانی اعزام شدند.

به گفته وی، ترغیب قاریان به حفظ آیات قرآن و فهم معانی آن و ارائه تلاوت‌های زیبا با محوریت القاء معانی آیات به شنونده، ایجاد شور قرآنی و زمینه لازم برای حضور قاریان و حافظان به ‌ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتی سالم و زمینه‌سازی جهت شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی از جمله اهداف مسابقات بخش تلاوت بوده است.

حجت‌الاسلام مردان، مسابقات تسنیم را ویژه کارکنان دستگاه های فرهنگی و خانواده آنان دانست و افزود: چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم نیز به صورت همزمان در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم با محوریت سبک زندگی اسلامی برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: مسابقات رشته مفاهیم بخش تسنیم به صورت کتبی از متن کتاب مفاتیح الحیاة آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی در اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به اینکه چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در سه مرحله برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: مرحله اول این مسابقات شامل مسابقات استانی بین کارکنان و خانواد‌ه‌های هر دستگاه است، مرحله دوم نیز شامل مرحله کشوری مسابقات بین کارکنان و خانواده‌های هر دستگاه و در مرحله سوم نیز رقابت میان نفرات برگزیده مجموع ۳۳ دستگاه انجام می‌شود.

وی افزود: مرحله کشوری این دو مسابقه 26 و 27 آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha