دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌‌الاسلام خطاط

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) اصفهان گفت: اگر بتوانيم فرمایشات اهل بیت (ع) و حضرت رضا (ع) را به جهان منتقل کنیم، همه به سمت نور حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، درباره ابعاد شخصیتی و علمی امام رضا (ع) و با توجه به دهه كرامت ، اظهار داشت: تفاوت شیعه با سایر مذاهب در این است که شیعه از  اماماني با  امتیازات منحصر به فرد كه اكتسابي نيست، برخودار است، وقتی از امام رضا (ع) تحت عنوان عالم آل محمد(ع) ياد مي كنيم، قطع به يقين  امتیازاتی در ایشان وجود داشته است كه بايد براي شيعيان تبيين شود.

وی افزود: ایشان نه تنها از لحاظ علمی، بلکه از نظر اخلاقی نیز سرآمد بودند، شجاعت، تهذیب اخلاق و صبر از ويژگي هاي شخصيتي آن امام شريف است، اما در بعد علمی تفاوتی که علم ایشان با سایر افراد دارد این است که این علم به خزانه غیب متصل است، برای مثال در زیارت جامعه کبیره، عبارت "و خُزّانَ العِلم"  به این موضوع اشاره دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع)، در ادامه سخنان خود گفت: این علم، علمی نیست که مانند علم سایر افراد محدود باشد بلکه سعادت علمی بشر هم از ائمه معصومین و امام رضا (ع) است؛ در روایتی امام هشتم (ع) فرمودند: اگر مردم زیبایی و شیوایی کلام ما را متوجه شوند از ما پیروی می‌کنند.

وي ادامه داد: اگر امروز می بینید در جهان ادیان مختلف وجود دارد همه به خاطر این است که آن ها با کلام اهل بیت(ع) و امام هشتم (ع) انس نداشته و غريب هستند.

حجت الاسلام خطاط بیان کرد: اگر ما بتوانيم فرمایشات اهل بیت (ع) و حضرت رضا (ع) را به جهان منتقل کنیم، همه به سمت نور حرکت خواهند کرد.

وي ضمن بیان محبت همیشگی ایرانیان به اهل بیت (ع)، درباره تاثیر ورود امام رضا (ع) به ایران گفت: آمدن امام رضا (ع) به طوس، تقویت کننده این محبت بود نه بنیان گذار آن، و به علت محبتی که با حضور امام رضا (ع) در ایران پر رنگ تر شد، تعداد زیادی امام زادگان و فرزندان اهل بیت (ع) به سمت ایران آمدند و وجود امام زادگان در سراسر کشور نشان دهنده جایگاه اهل بیت(ع) در میان مردم است.

انتهای پیام/313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha