دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 356949
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
امام رضا(ع)

جمعی از زائران روحانی آستان مقدس رضوی با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی رضوی خواستار شناخت بیشتر این امام همام توسط مردم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی(ع) به سراغ زائران روحانی حرم رضوی رفته و به گفتگو با آن ها پرداختیم.

حجت الاسلام سید احمد موسوی حجازی که از شهر مقدس  قم به زیارت آمده، گفت: محبتی که در قلوب مردم مسلمان به اهل بیت(ع) وجود دارد همه ساله رو به فزونی است و جای شکر دارد که روز به روز بر تعداد زوار امام رضا(ع) افزوده می شود.

وی ادامه داد: سبک زندگی امام رضا(ع) سبک زندگی قرآنی بود و اگر در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و ... به قرآن عمل کنیم در حقیقت از سبک زندگی امام رضا(ع) پیروی کرده ایم.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: خوشبختانه در مسائل سیاسی به خاطر اشراف مقام معظم رهبری هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و بعد از این هم با عنایت اهل بیت(ع) و مدیریت های رهبری قله های عزت و پیروزی را فتح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آنچه از قبل وجود داشته و مورد تاکید اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) بوده رسیدن به استقلال در تمامی عرصه ها خصوصا استقلال سیاسی و اقتصادی است،‌لذا از امام رضا(ع) می خواهیم تا توفیق رسیدن به خودکفایی و استقلال در همه جوانب را نصیب ایران اسلامی نماید.

حجت الاسلام موسوی گفت: برای هدایت جامعه، هر فردی نیاز به الگو برداری دارد و اگر بخواهیم جامعه را به سر منشا صلاح و رستگاری هدایت کنیم تنها راه آن ارتباط برقرار کردن با قرآن و اهل بیت(ع) است و اگر حضرت امام خمینی(ره) تنوانستند این انقلاب را به پیروزی نهایی برسانند به خاطر چنگ زدن به این دو مهم بود.

وی در خاتمه با تاکید بر اهمیت ترویج معارف رضوی از سوی طلاب و روحانیون، گفت: خوب است تا طلاب، روحانیون و مردم همه ساله به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند تا برای انجام تکالیف دینی خود بر نیروی معنوی خود بیافزایند.

نقش ولایت در خنثی سازی توطئه های دشمنان

حجت الاسلام پور علی فرد نیز که از شیراز به حرم رضوی آمده بود با تبریک ولادت حضرت امام رضا(ع) و آرزوی حل تمامی مشکلات فردی و اجتماعی ملت ایران، گفت: مردم ما با اشتیاق و احساسی عجیب به زیارت مولایشان آمده اند و امروز که عید است ان شاالله معرفت یابی به شخصیت امام رضا(ع) و حل تمامی مشکلات فردی و اجتماعی خصوصا مشکلات سیاسی و اقتصادی از طرف حضرت عیدی باشد به ایرانیان عزیز.

وی افزود: امیدواریم به برکت ولایت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه که استمرار ولایت پیامبر اکرم(ص) است این مملکت از شر دشمنان داخلی و خارجی  در امان ماند.

حجت الاسلام پور علی فرد اضافه کرد: از دیگر خواسته های مهم ما از امام رضا(ع)، پیروزی عزت مندانه در مذاکرات هسته ای است، چرا که اگر مدیریت های داهیانه رهبری و عنایت اهل بیت(ع) نبود کشور امروز در دست بیگانگان بود.

وی با بیان نقش ولایت فقیه در خنثی سازی توطئه های دشمنان ایران اسلامی، گفت: باید پشتیبان ولایت فقیه بود تا آسیبی به مملکت مان نرسد و در واقع حمایت از ولی فقیه همان حمایت از اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام پور علی فرد اشاره کرد: اگر نگاهی به سبک زندگی رضوی بیاندازیم نکات آموزنده فراوانی وجود دارد که باید نسبت به آن ها توجه کرد و اگر خود را پیرو امام رضا(ع) می دانیم باید علاوه از گفتار در عمل نیز از سبک زندگی ایشان پیروی کنیم.

وی با تشریح گوشه هایی از سبک زندگی رضوی، گفت: در سفره امام رضا(ع) هیچ نشانی از تجمل وجود نداشت و غذایشان بسیار ساده و کم بود و هیچ وقت آخرت خود را به دنیا نفروختند و این دو مطلب درس بسیار بزرگی برای پیروان و عاشقان امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام پور علی فرد افزود: ما دنبال حاکمیت اسلام و اجرای قوانین الهی در کل دنیا هستیم و هیچ وقت زیر یوغ استکبار جهانی نخواهیم رفت لذا از امام رضا(ع) می خواهیم تا در این راه ما را کمک و یاری فرمایند.

وی در خاتمه بیان کرد: بهترین عیدی که در این روز شریف می توان از مولا گرفت، معرفت و بصیرت است، چرا که در پرتو معرفت و بصیرت است که عشق، مودت و تقوا حاصل می شود.

حال و هوایی شبیه اربعین!

حجت الاسلام کاظم گلناری نیز که از آذربایجان غربی به زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) آمده : حال و هوای مشهد امام رضا(ع) در این روز معنوی شبیه حال و هوای حرم امام حسین(ع) در اربعین دانست و افزود: مردم و با شوقی عجیب به زیارت مولایشان می روند.

وی با بیان اینکه زیارت ائمه معصومین(ع) موجب تحول و دگرگونی معنوی انسان می شود، گفت: آن جوانی که حال خرید نان برای منزل خودش را نداشت به عشق امام رضا(ع) از راه دور به مدت سه شبانه روز با پای پیاده به زیارت مولای خود آمده و طوری با امامش نجوا می کند که نشان از تحول باطنی اش در این زیارت دارد.

حجت الاسلام گلناری اضافه کرد: برگزاری ایستگاه های صلواتی که به وفور مشاهده می شود نشان از ارادت قلبی مردم به امام رضا(ع) دارد چرا که مردم مسلمان ایران حاضرند تا  تمام جان و مال خودشان را در راه امام رضا(ع) فدا کنند.

وی افزود: باید توجه کرد که بهترین هدیه و محبت به امام رضا(ع)، شناخت راه و روش ایشان و تبعیت از سبک زندگی آن امام بزرگوار در گفتار و عمل است.

حجت الاسلام گلناری در خاتمه گفت: امام رضا(ع) کاملا خاکی و ساده بودند کسی به دیدار ایشان می رفت، امام طوری با وی برخورد می کرد که گویی چندین سال با امام نشست و برخواست داشته و مردم نیز عاشق این سادگی و خونگرمی حضرت بودند و حاضر بودند تا جانشان را فدای مولایشان کنند.

دعا و استمداد از امام رئوف برای پیشرفت کشور

حجت الاسلام جاهدی نیز که از تهران به زیارت امام رضا(ع) آمده بود، گفت: امروز روزی است که تمام عاشقان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از سرتاسر دنیا روانه حرم مقدس امام رضا(ع) شده اند تا ارادت و مودت خود را به عرض مولایشان برسانند.

وی افزود: امام در زندگی شریفشان با افراد خانه و مردم همدل و هم زبان بودند و با همه با رافت و مهربانی برخورد می کردند و خوبی ایشان شامل تمام مردم دیدار خود می گردید.

حجت الاسلام جاهدی در خاتمه گفت: خواسته ما از امام رضا(ع) حصول عزت و فخر اسلام در ایران و تمام جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha