یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
محمد میر محمدی - استاندار یزد

حوزه/ استاندار یزد با تاکید بر این که روحانیت ملجاء و پناهگاه همه مردم است، تصریح کرد: با هدایت های حوزه و روحانیت، مردم و نظام در همه زمینه ها موفق خواهند شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مهندس سید محمد میر محمدی، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 95-94 حوزه علمیه استان یزد، با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین هفته دولت، با بیان اینکه ما در همه لحظات زندگی در حال تحصیل و یادگرفتن هستیم، اظهار داشت: تا وقتی این احساس وجود داشته باشد، ما را از هرگونه گناه و معصیت دور خواهد کرد.

استاندار یزد با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در رابطه با ثبات و آرامش در کشور، ادامه داد: بحث آرامش در کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید در راستای تحقق کامل آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دولت برخاسته از ملت و ملت نیز پشتوانه دولت است و هر زمان که فاصله ای میان این دو نباشد، جامعه آرامش دارد، افزود: آرامش زمانی حاصل می شود که در کشور اختلاف و فاصله ای نبوده و بین همه اقشار اتحاد و همبستگی وجود داشته باشد.

میرمحمدی تصریح کرد: ثبات نظام نیازمند عشق، علاقه و شناخت همه مکاتب و اوضاع ملل مختلف است تا بتوانیم هم در داخل از ثبات لازم برخوردار باشیم و هم در سطح بین المللی مورد توجه و علاقه دیگران قرار گیریم و جهان شمولی اسلام امکان تحقق پیدا کند.

استاندار یزد اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران دولت برخاسته از آراء مردم است  و این یعنی دولت ها در واقع نمایندگان اجرایی مردمی هستند که با رای خود آنها را انتخاب کرده اند.

وی با اشاره به این که در زمان انتخابات دشمن اختلافات را رصد می کند، ابراز داشت: در صحنه های مختلف انقلاب ، هرگاه دشمن اتحاد مردم را دیده، مجبور به عقب نشینی شده است. مردم با همدلی و اتحاد توانستند رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را ساقط کنند و در هشت سال جنگ تحمیلی موفق به شکست دشمن شدند.

میر محمدی به نمایش اقتدار ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: ابرقدرت های جهانی وقتی پشتیبانی مردم از تیم مذاکره کننده را دیدند، سر تسلیم در مقابل مردم ایران فرود آوردند.

وی با اشاره به این که با هدایت های حوزه و روحانیت، مردم و نظام در همه زمینه ها موفق خواهند شد، تصریح کرد: روحانیت ملجاء و پناهگاه همه مردم است و اگر در این زمینه مراقبت نشود، با مشکل مواجه می شویم.

استاندار یزد ادامه داد: با توجه به این که امروز جوانان به انواع کانال های ارتباطی و اطلاعاتی دسترسی دارند و روز به روز این امکانات و تکنولوژی ها توسعه می یابد، ما باید تلاش کنیم تا برای نجات جوانان و تربیت صحیح آنها، آینده سازان کشور را با آداب و سنن و فرهنگ اسلامی آشنا کنیم تا در دام فرهنگ غرب نیافتند.

میرمحمدی در پایان با تاکید بر الگوبرداری از شخصیت ها و مفاخر علمی و دینی، خاطر نشان  کرد: باید الگوی مناسبی برای سایر ملت ها، نسل جدید و حتی نسل های آینده باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha