چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 357289
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کمپین هنری مسلمانان لندن  علیه داعش

حوزه/ یک گروه اسلامی با استفاده از هنر و شبکه‌های اجتماعی، جنایات گروه تروریستی داعش را به چالش کشیده اند و بسیاری از مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان را با خود همراه کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از standard.co.uk ، جوانان مسلمان در لندن با استفاده از هنر و شبکه‌های اجتماعی، جنایات گروه تروریستی داعش را به چالش کشیده اند.

اعضای مؤسسه «بنیاد تغییر مؤثر»، آثار هنری و نوشته‌هایشان را  در شبکه‌های اجتماعی با تگ #MessageToIsis (به معنی پیامی به داعش) پست می‌کنند تا پیام انزجار خود از داعش را به گوش همگان برسانند. تا کنون بیش از پنج هزار پست روی این تگ فرستاده شده است.

اعضای این گروهِ ضد افراط‌گرایی، مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان را ترغیب می‌کنند تا به کمپین آنها بپیوندند و مخالفت آشکار خود با جنایات داعش مانند کشتن شهروندان، تخریب آثار باستانی و غیره را اعلام کنند.

حنیف قدیر بنیانگذار این مؤسسه خیریه می‌گوید: «از طریق این کمپین همه مردم قادر خواهند بود پیام‌های خود را برای مقابله با داعش و جنایات آنها ارسال کنند و صدای ادعاهای باطل آنها را در میان خیل پیام‌های صلح‌دوستانه خود خفه کنند. هدف ما قدرت دادن به جوانان برای ایستادن در مقابل افراطی‌گری از طریق خلاقیت هنری است.» او تأکید می‌کند: «ما می‌دانیم که داعش حضور مؤثری در شبکه‌های اجتماعی دارد و امیدواریم بتوانیم با گسترش این کمپین در این شبکه‌ها جوانانی را که ممکن است این روزها درباره تصمیم خود درباره داعش در تردید باشند جذب کنیم.» او از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست که با دروغ‌هایی که گروه داعش با انتشار آنها باعث گرایش مغزهای جوان به سمت افراطی‌گری می‌شود مبارزه کنند.

ده‌ها نفر از جوانان و نوجوانان روز سه‌شنبه برای خلق آثار هنری برای این کمپین در یک کارگاه هنری در لندن گرد هم آمدند. همچنین بسیاری از مردم از کشورهای مختلف جهان با ارسال پیام‌های خود در شبکه‌های اجتماعی همراهی خود را با این گروه اعلام کرده‌اند.

برخی از این پیام‌ها که در شبکه‌های اجتماعی ارسال شده از این قرار است:

 «مسلمانان برای جنگیدن قوانین مشخصی دارند، شما هیچ یک از این قوانین را رعایت نمی‌کنید پس شما مسلمان نیستید.»

«همه علمای اسلام در سراسر جهان گفته‌اند شما مسلمان نیستید!» 

«شما می‌گویید بهشت ساخته‌اید، اما بهشت، زندگی کردن در هراس از وحشیگری و ظلم نیست!»

«نه تنها شما مسلمان نیستید بلکه از انسانیت هم بویی نبرده‌اید!»

«شما تعیین نخواهید کرد که دیگران درباره من چه فکری می‌کنند.»

«شما بهشت نیستید، شما اسلامی نیستید، شما حکومت هم نیستید!»

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha