سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر/ حضور حوزویان در منزل شهید روحانی تازه شناسایی شده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد، گفت: امروز باید فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، عصر امروز، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در دیدار با خانواده شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری اظهار داشت: فرزند شهید شما دو اجر دارد، یکی به خاطر شهادت و دیگری عالم بودن ایشان.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در حدیث شریفى از امام صادق(ع) وارد شده فرمود: «إذا کان یوم القیامه جمع الله عزّ و جلّ الناس فى صعیدٍ واحدٍ و وضعت الموازین فتوزن دماء الشهدا مع مداد العلماء فیرجح مداد العلماء على دماء‌الشهداء« چون روز قیامت فرا رسد، خداوند اولین و آخرین مخلوقات را در یک سرزمین گرد مى آورد و ترازوها بر قرار مى گردد، سپس خون شهیدان با مرکب قلم عالمان سنجیده مى شود و این نتیجه به دست مى آید که مداد عالِمان از خون شهیدان سنگین تر است». از این حدیث شریف استفاده مى شود که ایشان هم از لحاظ عالم بودن از درجه والایی برخوردار بوده و هم اینکه شهید هستند، لذا شما باید به این شهیدتان افتخار کنید.

وی خاطرنشان کرد: روشن است که نهادینه نمودن فرهنگ شهادت طلبی اساس و پایه این حرکت است ، از این جهت مداد علماء بردماء شهداء برتری دارد. البته باید توجه داشت این قلم هر قلمى را شامل نمى شود ، بلکه قلمى را شامل مى شود که در مسیر شهید و شهید پرورى بوده و با آن قلم، انسان های زیادى تربیت شوند و در مسیر الهى و برای حفاظت از دین الهی گام بردارند .

حجت الاسلام و المسلمین شمس خطاب به مادر شهید تصریح کرد: همین مشخص شدن هویت فرزند شما عنایتی از سوی خداوند به سوی شما است که به مرور زمان بیشتر متوجه آن خواهید شد.

وی ادامه داد: خیلی از وقت ها افراد به وسیله همین شهدا یا شفا گرفته اند و یا اینکه حاجت های خود را از این طریق به دست آورده اند و شاید یکی از دلایل اصلی پیدا شدن هویت شهید شما این است که مردم حتی از قبر ایشان هم استفاده کنند، زیرا خیلی از مواقع شهید فقط برای خانواده خود معرفی شده است اما با پیدا شدن قبر شهید مردم بیشتر با خصوصیات وی آشنا می شوند که از این جهت هم پیدا شدن ایشان خیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha