شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درس خارج مراجع

حوزه/ مراجع تقلید به عنوان اساتید ارشد حوزه امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی دروس خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سال تحصیلی حوزه‌های علمیه از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود و مراجع عظام تقلید نیز، دروس روزانه خود  را آغازکردندو از شنبه تا چهارشنبه به صورت آنلاین و از طریق پایگاه‌های اینترنتی پخش شده و طلاب و فضلاء در دیگر شهرها و استان‌ها و حتی خارج از کشور از محتوای آن‌ها استفاده میکنند.

*موضوعات  و عناوین دروس مراجع عظام تقلید بدین شرح است:

آیت‌الله العظمی  مکارم شیرازی درس خارج فقه خود  را امسال با مبحثی جدید از کتاب « مضاربه»  و از ساعت 10 صبح در مسجد اعظم برگزار می کنند.

بحث مضاربه این مرجع تقلید با نظر سنجی از شاگردان و فضلاء انتخاب شده است و علاوه بر پایگاه مدرسه فقاهت که دروس همه مراجع را پوشش می‌دهد، از طریق سایت ایشان نیز به شکل متن، صوت و تصویر در دسترس عموم و فضلا قرار می گیرد.

*آیت الله وحید و بحث خمس

آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز ادامه بحث سال گذشته  کتاب«خمس» خود را از روز شنبه 21 شهریور و از  ساعت 9 در مسجد اعظم برقرار خواهندکرد.

*آیت الله نوری و بحث ولایت فقیه

آیت‌الله  العظمی نوری‌همدانی که امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سخنرانی کردند دروس خود را ادامه بحث سال گذشته با موضوع «ولایت فقیه» و از ساعت 11در مسجد اعظم ادامه خواهند داد.

* آیت الله سبحانی و بحت اجتهاد و تقلید

آیت‌الله العظمی سبحانی نیز دروس خارج اصول خود را از باب «اجتهاد و تقلید» از ساعت 9 صبح در مسجد اعظم آغاز کردند و از ساعت 17عصر نیز ادامه بحث «قواعد الفقهیه» درس خارج فقه خود را شروع خواهند کرد.

*آیت الله شبیری و خارج بیع

دروس خارج فقه آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز  ادامه بحث «کتاب البیع» خواهد بود که از ساعت 12در مسجد اعظم برگزار می شود.

*فقه و تفسیر برنامه درسی آیت الله جوادی آملی

خاطرنشان می شود: آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی  نیز دروس خود را از اول مهر با موضوع  فقه و تفسیر ادامه بحث سال گذشته در مدرسه فیضیه و مسجد اعظم آغاز خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    نمیشه یک جدول درست و درمون از درسها خارج تولید کنید؟