یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت‌الله مصباح یزدی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: عده ای در این اندیشه‌اند که به جای اسلامیت، وحدت ملی گرایی را در کشور مطرح نمایند و دلیل آن را کثرت قومیت‌های مختلف در ایران می‌دانند؛ می‌خواهند با این نوع اندیشه کشور را به سمتی سوق دهند که از اسلامیت سخنی به میان نیاید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه السلام تهران که در سالن اجتماعا ت موسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی(ره) قم  برگزار شد، با بیان این که  امروز در عصری  زندگی می‌کنیم که از درخشنده‌ترین برهه های از تاریخ اسلام به شمار می‌رود، گفت: انقلاب اسلامی معجزه  ای بود که به وسیله امام خمینی(ره) ایجاد شد.

ایشان با بیان این که حفظ ارکان و ارزش ها ی  انقلاب به وسیله آحاد ملت یک وظیفه و تکلیف است، اظهار داشت: اسلام، مردم سالاری و ولایت فقیه سه رکن انقلاب در مقایسه با انقلاب های دیگر است و همین عامل موجب درخشندگی انقلاب ایران و دوام آن شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تحولات زیادی در منطقه به وجود آمده که همه  آنها  ریشه در انقلاب، معجزه و قرآن دارد و قرآن نیز  همه تحولات را یک به یک بیان نموده است و به انسان فهمانده که همه این تحولات برای امتحان است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: انقلابی که به وسیله امام خمینی(ره) ایجاد شد تحولی در جهان ایجاد نموده و امتحانی الهی برای ملت ایران بوده  و این آزمون همان حفظ  ارکان انقلاب است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر انسان نتواند نعمت را حفظ کند، باید جوابگو باشد؛ بنابراین وقتی حفظ انقلاب تکلیف شد، اگر نتوانستیم به وظیفه خود عمل کنیم قطعا فردای قیامت بازخواست خواهیم شد و از ما می‌پرسند که در برابر این تکلیف چه کار کرده‌ایم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: هر قشری در جامعه، قطعا توانایی مسئولیت و موقعیتی دارد و از جمله این اقشار فرهیختگان می‌باشند و وظیفه این قشر به مراتب سنگین‌تر از سایر افراد است، زیرا این افراد توانسته اند در سایه انقلاب و امنیت به توانایی بالای علمی برسند و این امر ایجاب می‌کند که وظیفه آنها به مراتب سنگین‌تر از دیگران باشد.

ایشان اظهار داشتند: بهترین خدمتی که فرهیختگان جامعه می توانند  برای  انقلاب کنند، این است که باید برای پیشرفت و تعالی اسلام در عرصه‌های مختلف علمی، تلاش نمایند.

حفظ دستاوردهای انقلاب تکلیف  است

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: برای خدمت به جامعه، معیاری جهانی داریم و آن  است این که هر کس در هر موقعیتی که قرار دارد، مسئولیتی دارد که و بایدبه آن عمل کند، بنابراین مهمترین وظیفه آحاد ملت و به خصوص فرهیختگان، که جزء تکلیف هم به شمار می‌رود، حفظ دستاوردهای انقلاب است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که تفاوت اساسی انقلاب ایران با انقلاب های کشورهای منطقه در اسلامیت آن است، ابراز داشت: اسلامی بودن انقلاب تکلیفی اضافه را بر آحاد  ملت به وجود می‌آورد. بنابراین همه مردم باید برای حفظ تمامیت انقلاب، که همان اسلام ناب است تلاش نمایند.

ایشان با بیان این که موقعیت بین المللی و منطقه‌ای ایران اسلامی که در حال حاضر به برکت انقلاب روبه فزونی است و قابل مقایسه با گذشته نیست،خاطرنشان کرد: این انقلاب باعث شد تا آمریکا و همپیمانانش ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای بپذیرند و در موضوع هسته‌ای، این کشور را به عنوان قدرتی فرا منطقه ای  حساب نمایند.

آیت الله  مصباح یزدی حفظ دستاوردهای اسلام را از مهمترین تکالیف الهی برشمرد و اذعان داشت: پیشرفت علمی و دیگر پیشرفت‌ها در سایه اسلام روی داده است.

ایشان به چشم انداز انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بزرگ شخصیت حوزه بودند که توانست چشم انداز انقلاب را طراحی نموده و به جهانیان معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: امام با اندیشه الهی که داشت، اسلامیت را به جهان معرفی نمود، ولی امروز کسانی هستند که چشم انداز فعلی کشور را شبیه کشورهای منطقه می‌دانند و می‌گویند اسلامیت حرفی بود که امام خمینی(ره) زدند و دوره آن تمام شده و دیگر نباید به اسلامیت تکیه نمود؛ چون اسلامیت مانع پیشبرد کارهاست. در نتیجه آنها به یک چیز می اندیشند و آن هم اصل وحدت ملی گرایی است.

عضو خبرگان رهبری گفت: عده ای در این اندیشه‌اند که به جای اسلامیت حفظ وحدت ملی گرایی را در کشور مطرح نمایند و دلیل آن را کثرت قومیت‌های مختلف در ایران می‌دانند؛ می‌خواهند با این نوع اندیشه کشور را به سمتی سوق دهند که از اسلامیت سخنی به میان نیاید.

اندیشه امام خمینی(ره) اسلامیت ناب بود

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: برخی در این اندیشه اند که عرق ایرانی گرایی را تقویت نمایند و با این نوع تفکر به خیال خود می‌خواهند جلوی اختلافات قومیت گرایی را بگیرند. ولی اندیشه امام خمینی(ره) اسلامیت ناب بود که در همه جا آن را مطرح می‌کردند.

ایشان گفت: تا کنون گرایش ملی گرایی و عرق ایرانی گرایی نتیجه‌ای نداده و نتیجه‌ای نخواهد داد؛ این بیان نورانی قرآن کریم است که هیچ اصلی به مانند اسلام و دین پایدار نخواهد بود.

عضو خبرگان رهبری در پایان به سخنان  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای خبرگان رهبری در تحلیل این موضوع که چرا آمریکا با ایران مخالف است، گفت: قطعا آمریکا با وجود انواع تکنولوژی به جایی نخواهد رسید؛ زیرا روز به روز تضعیف‌تر خواهد شد. ولی مردم ایران در مقابل غرب موفق ‌تر از گذشته خواهند بود. دلیل آن نیز در چشم انداز رشد جمعیتی، علمی و رشد معنوی جوانان ایران زمین می باشد و قطعا با تقویت این عناصر می‌توانیم ایستادگی خود را در مقابل ابرقدرت‌ها به نمایش بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha