یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 مدرسه امام صادق(ع) آبادان

حوزه/ مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان امروز همزمان با مدارس علمیه سراسر خوزستان، سال تحصیلی خود را آغاز نمود و طلاب این مدرسه که بالغ‌بر ۲۲۰ نفر هستند، درس و بحث طلبگی خویش را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، امروز با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام‌جمعه شهرستان، علما و روحانیون، سال تحصیلی خود را آغاز کرد.

در مراسم بازگشایی مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، حجت‌الاسلام احسان نجیبی، مدیر این مدرسه، ضمن خیرمقدم به مدعوین و علمای حاضر در جلسه به بیان سخنانی پیرامون قدمت و تاریخچه این مدرسه علمیه پرداخت و اظهار داشت: مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، یکی از قدیمی‌ترین مدارس استان بوده و قدمت آن به بیش از ۲۵ سال پیش برمی‌گردد.

وی ادامه داد: این مدرسه علمیه از سوی آیت‌الله دهدشتی از علمای سرشناس استان بنا شد و پس از رحلت ایشان نیز فرزند برومندشان عهده‌دار تولیت آن شده و خوشبختانه تاکنون این حوزه توانسته تعداد بسیار زیادی روحانی و عالم فاضل تربیت و روانه جامعه کند.

بنا بر این گزارش، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پایان بخش این مراسم بود که سخنان وی حول محور سیره علمای خوزستان و نقش آنها در ترویج و گسترش فرهنگ تشیع در سراسر کشور بود.

همچنین در این مراسم از پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان رونمایی شد.

لازم به ذکر است، این مدرسه علمیه بیش از ۲۰۰ طلبه در سطوح یک، دو و سه دارد و إن شاءالله پس از برگزاری دوره تهذیبی که ویژه داوطلبین ورود به مدارس علمیه است، بیش از ۲۰ نفر دیگر به تعداد طلاب مدرسه اضافه می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha