سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عباس علم الهدی

حوزه/ مدیر دفتر طرح و برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه، تحلیل گزارشات و تطبیق آنها با قوانین مصوب و ارایه بازخورد به مراجع ذی ربط را از اقدامات این دفتر برشمرد.

عباس علم الهدی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به بخشی از فعالیت های دفتر طرح و برنامه ریزی و نظارت مرکز مدیریت حوزه های علمیه که  چندی پیش گزارش کامل آن را در اجلاسیه مدیران استانی به اعضای شورای عالی حوزه ارائه کرد اظهارداشت: دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه در امور دفتر شامل؛ بخش هایی چون برنامه و بودجه، نظارت و ارزیابی، تشکیلات، روش ها و قوانین و همچنین بخش مطالعات و برنامه ریزی است.

وی افزود: کارکردهای دفتر برنامه ریزی و نظارت در بخش های برنامه و بودجه، نظارت و ارزیابی، تشکیلات و روش ها، مطالعات و برنامه ریزی و همچنین سایر امور صورت می گیرد.

اهم اقدامات در بخش برنامه وبودجه

مدیر دفتر طرح و برنامه ریزی و نظارت مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: پیشنهاد سیاست های اجرایی بودجه به شورای عالی، تنظیم بخشنامه بودجه در چارچوب سیاست ها و ضوابط مصوب، دریافت و بررسی اولیه پیشنهاد بودجه از استان ها و ستادمرکزی و... از جمله این اقدامات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های آتی در بخش برنامه و بودجه، اصلاح و مکانیزه کردن فرایندهای تدوین برنامه و بودجه در دو بخش عمرانی و هزینه ای با همکاری دبیرخانه شورای عالی، بروز رسانی فرایند تخصیص جهت امکان اعمال نظارت بودجه ای توسط استان ها بر واحدهای تحت پوشش و تسهیل در جمع بندی گزارشات در ستاد مرکزی، جهت هدایت امور به مجاری صحیح آن، مستند سازی و مکانیزه کردن سیستم بودجه ریزی و...اشاره کرد.

مدیر دفتر طرح و برنامه حوزه های علمیه افزود: در فرایند نظارت و ارزیابی نیز فعالیت های کلانی چون تدوین شاخص ها و فرم ها، انجام نظارت و ارزیابی، تهیه گزارشات تفصیلی و خلاصه مدیریتی، تحلیل گزارشات و تطبیق آنها با قوانین مصوب و ارایه بازخورد به مراجع ذی ربط انجام شده است.

علم الهدی تصریح کرد: فرایند تشکیلات، روش ها و قوانین نیز در این مجموعه از طریق چهار واحد تدوین تشکیلات و قوانین، تصویب خواهی، استقرار و ارزیابی بازخورد انجام می شود.

مدیر دفتر طرح و برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: در بخش انتظارات و در بخش نظارت و ارزیابی مباحثی چون کمک به استقرار ساختار و سازمان نفرات مدیریت های استانی و مدارس و مراکز تخصصی، مشارکت جدی در اجرای طرح کار سنجی، کمک به اجرای قوانین و مقررات و برنامه های ابلاغی و ارایه پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی در خصوص ساختار، روش ها و قوانین مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: فرایند مطالعات و برنامه ریزی نیز شامل شناسایی نیازها، تدوین طرح اولیه، اخذ نظر کارشناسی واحدهای ذی ربط، تدوین طرح و برنامه مربوط، پیگیری تصویب و همچنین ابلاغ از سوی مدیر و پیگیری اجرا  می باشد.

علم الهدی افزود: سایر امور محوله به این دفتر نیز شامل: امور دبیرخانه ای شورای معاونین و شورای طرح و برنامه، پیگیری مصوبات شورای عالی و شورای معاونین، پیگیری طرح های مرتبط با مطالبات مقام معظم رهبری، انجام مشاوره در امور مختلف به معاونت های ستادی و مدیریت های استانی و همچنین انجام سایر امور ارجاعی  می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های آتی در بخش برنامه و بودجه، اصلاح و مکانیزه کردن فرایندهای تدوین برنامه و بودجه در دو بخش عمرانی و هزینه ای با همکاری دبیرخانه شورای عالی، بروز رسانی فرایند تخصیص جهت امکان اعمال نظارت بودجه ای توسط استان ها بر واحدهای تحت پوشش و تسهیل در جمع بندی گزارشات در ستاد مرکزی، جهت هدایت امور به مجاری صحیح آن، مستند سازی و مکانیزه کردن سیستم بودجه ریزی و...اشاره کرد. سلام- اولا تیتر خبر با متن خبر تعارض دارد.آنچه گفته شد مربوط به برنامه های آینده است. ثانیا«اشاره کرد» به کجای این جمله طولانی ربط پیدا می کند