چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
فرحانی

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه با مشارکت مدیران استانی و تاکیدات مدیران حوزه ۸۴۵۱ نفر در مرحله مدرسه مسابقات علمی شرکت کردند، گفت: ۱۵۴۳ نفر به مرحله بعد راه یافتند که از این تعداد، ۱۷۷ نفر حائز شرایط شرکت در مسابقه نهایی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی صبح امروز در مراسم اختتامیه سومین مسابقات علمی حوزه های علمیه که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: سومین دوره مسابقات علمی در حوزه برگزار شد که آثار و برکات بسیاری داشت.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات علمی در حوزه، گفت: در دوره گذشته در مرحله مسابقات استانی از 2540 نفر، 1166 نفر برگزیده شده و در مسابقات کشوری 122 نفر حائز رتبه های ممتاز و شایسته تقدیر شدند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه با مشارکت مدیران استانی و تاکیدات مدیران حوزه 8451 نفر در مرحله مدرسه مسابقات علمی شرکت کردند، گفت: 1543 نفر به مرحله بعد راه یافتند که از این تعداد، 177 نفر حائز شرایط شرکت در مسابقه نهایی شدند و امروز نفرات برتر معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی افزود: این مسابقات به گونه ای طراحی شد که طلاب سفیران هدایت نیز بتوانند در مرحله اول و دوم شرکت کنند.

وی تصریح کرد: امسال مسابقات علمی در مدارس بلندمدت و کوتاه مدت حوزه برگزار شد و برگزیدگان مقطع ادبیات و فقه اصول سطح یک حوزه، فقه و اصول سطح دو مربوط به رسائل و مکاسب و سطح سه مربوط به کفایه جلد دوم و باقی مانده مکاسب است.

وی با بیان اینکه برای شناخت استعدادها در علوم نقلی و عقلی نیز برنامه ریزی شده است، گفت: 177 داوطلب راه یافته به مسابقات علمی حوزه های علمیه در اردوی تمهیدی تابستان شرکت کردند و کارگاه های فقه و اصول و علوم عقلی و نقلی و ادبیات برای آنها برگزار شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه همچنین به امتیازات صورت گرفته برای برگزیدگان مسابقات علمی اشاره کرد و گفت: براساس مصوبات شورای عالی حوزه، برگزیدگان این مسابقات در برنامه استاد معین در مدارس علاقه مند امکان تدریس دارند؛ همچنین امکان انتقال به قم برای ادامه تحصیل و ارتقای رشد علمی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین براساس هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش، جایگاه شایسته ای برای برگزیدگان مسابقات علمی در برنامه نخبگان قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha