یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: حجم تولیدات فرهنگی و هنری و سینمایی و قرآنی به حدی است که باید گفت که در طول تاریخ هیچگاه این حجم از تولید علمی و پژوهشی و فرهنگی و هنری را در جهان تشیع نداشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین دانشی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری،  اظهارداشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فعالیت گسترده ای در عرصه های مختلف دنبال می کند.

وی افزود: اعطای مجوز چاپ 9 هزار عنوان در یک سال که 5هزار مجوز کتاب در حوزه دین صادر شده است از جمله این فعالیت ها است؛در سال گذشته 5 میلیون کتاب چاپ شده است که در همین راستا 130 هزار کتاب به مراکز مختلف اهدا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به حضور 786 ناشر در قم، گفت: اگر مقامات و دستگاه های مسئول به این صنعت توجه ویژه ای داشته باشند، می توانیم یک مرکز تولید معارف اسلامی داشته باشیم، زیرا آثار فاخری در قم تولید می شود.

وی اظهارکرد: حجم تولیدات فرهنگی و هنری و سینمایی و قرآنی به حدی است که باید گفت که در طول تاریخ هیچگاه این حجم از تولید علمی و پژوهشی و فرهنگی و هنری را در جهان تشیع نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی گفت: ممکن است اتفاقاتی بیافتد که سلایق شخصی تعارضی با ارزش ها ایجاد کند، ولی رویکرد وزارتخانه دینی است و خوشبختانه بخش های کلیدی وزارت خانه به دست دانش آموختگان حوزه است؛ در استان قم نیز اگرچه تشکیلات اداره قم نیز همانند سایر ادارات است و محودیت هم دارد ولی فعالیت ها و برنامه هایی که دارند کمتر نیست بلکه فرا استانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: در حوزه کتاب دو بخش حمایت قبل از چاپ و بعد از چاپ داریم که کتب فاخر توسط پنج عضو از بهترین کارشناسان حوزوی کتب را رصد و بهترین کتب مجوز حمایت می دهند که این کتب پس از انتشار نیز حمایت می شوند.

وی گفت: در همین زمینه امسال 100 کتاب ارزشمند حمایت می شود؛ حمایت پس از چاپ نیز از جمله حمایت ها است که امسال 200 میلیون تومان در این زمینه اختصاص داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهارکرد: از جمله وظایف این اداره کل ،حمایت از فعالیت های قرآنی است که در این زمینه 100 موسسه قرآنی را تحت حمایت داریم که برخی از آنها مثل جامعه القران که گستردگی ملی دارد.

وی گفت: سال گذشته 40 برگزیده قرآنی در استان قم نیز تجلیل شدند؛ یکی از کارهایی که انجام می شود اهدای قرآن به مراکز فرهنگی و مذهبی است؛ آزمون هایی در سطح کشور برگزار می شودکه افرادی که دارای مطالعات و پژوهش هستند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: از جمله فعالیت های دیگر در این زمینه تربیت مربی قرآن و برگزاری کارگاه های آموزشی و جشن رمضان با گستردگی فراوان در حوزه قرآنی بوده است.

مدیر کل ارشاد قم گفت: در حوزه های هنری نیز رویکرد دینی به فعالیت های هنری داشتیم و به همین دلیل جشنواره هایی چون نماز و نیایش و کنگره شعر فاطمی و جشنواره هنر رضوی را داریم که حجم بالایی از تولیدات در این عرصه انجام شده است.

وی در پایان از حضور 870 طلبه در کانون های مساجد استان قم خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha